Esittelevä video Campuskoti Merihelmestä
Elomaa, Anna; Junnilainen, Olga (2024)
Elomaa, Anna
Junnilainen, Olga
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024100426066
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024100426066
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää sisällöllisten tekijöiden merkitystä sosiaalisen median julkaisuissa ja niiden vaikutusta käyttäjiin sekä kerätyn tiedon pohjalta luoda video, joka soveltuisi rekrytointiin ja viestintään. Kirjallisuuskatsauksen avulla pyrittiin ymmärtämään, mitkä tekijät vaikuttavat positiivisen reaktion syntymiseen kuluttajassa ja lisäävät mielenkiintoa sosiaalisen median alustoilla. Opinnäytetyön tavoitteena oli vaikuttaa sosiaali- ja terveysalan ajankohtaiseen tilanteeseen. Tavoite oli parantaa rekrytointia sekä näkyvyyttä ja tukea viestintää opiskelijoille, omaisille ja yksiköstä kiinnostuneille tahoille Campuskoti Merihelmen sosiaalisia medioita sekä sisäistä viestintää hyödyntäen.Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Campuskoti Merihelmi, Varha.
Toteuttamismenetelmänä käytettiin narratiivista kirjallisuuskatsausta (n=16). Tulosten pohjalta suunniteltiin ja toteutettiin kuluttajiin vetoava esittelevä video yksiköstä. Video kuvattiin iPhone 13 -matkapuhelimella ja editoitiin CapCut-sovelluksella. Kuvaus perustui käsikirjoitukseen ja siinä esiteltiin monipuolisesti toimeksiantajan tilat sekä palvelut. Kuvamateriaalia täydennettiin lyhyillä tekstiosioilla, joilla luotiin näkyvyyttä yksikön palveluille. Videon taustalle valittiin musiikki, joka vaikuttaisi katsojaan ja vahvistaisi videon sisältöä. Kokonaisuus, jossa yhdistyivät kuvamateriaali, tekstiosiot ja musiikki, pyrki luomaan autenttisen kokemuksen Campuskoti Merihelmestä. Videon kesto oli 1 minuutti ja 49 sekuntia, ja se välittää tutkittuja tekijöitä, kuten autenttisuuden, arvot ja tunteen.
Toteuttamismenetelmänä käytettiin narratiivista kirjallisuuskatsausta (n=16). Tulosten pohjalta suunniteltiin ja toteutettiin kuluttajiin vetoava esittelevä video yksiköstä. Video kuvattiin iPhone 13 -matkapuhelimella ja editoitiin CapCut-sovelluksella. Kuvaus perustui käsikirjoitukseen ja siinä esiteltiin monipuolisesti toimeksiantajan tilat sekä palvelut. Kuvamateriaalia täydennettiin lyhyillä tekstiosioilla, joilla luotiin näkyvyyttä yksikön palveluille. Videon taustalle valittiin musiikki, joka vaikuttaisi katsojaan ja vahvistaisi videon sisältöä. Kokonaisuus, jossa yhdistyivät kuvamateriaali, tekstiosiot ja musiikki, pyrki luomaan autenttisen kokemuksen Campuskoti Merihelmestä. Videon kesto oli 1 minuutti ja 49 sekuntia, ja se välittää tutkittuja tekijöitä, kuten autenttisuuden, arvot ja tunteen.