Ässien ottelutapahtuman kehittäminen asiakastyytyväisyyskyselyllä
Lukka, Tatu (2024)
Lukka, Tatu
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024100926295
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024100926295
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena oli selvittää, miten Ässien ottelutapahtumaa voidaan kehittää asiakastyytyväisyyskyselyn avulla. Työn tutkimusvälineenä toimi Porin Ässien toteuttama sosiaalisen median asiakastyytyväisyyskysely. Asiakastyytyväisyyskyselyyn vastasi 726 ihmistä ja heidän vastauksensa analysoitiin kvantitatiivisesti/määrällisesti.
Kyselyn tavoitteena oli saada tietoa, mihin ihmiset ovat tyytyväisiä/mihin eivät ottelutapahtumassa/Ässien toiminnassa ja mitkä asiat ovat merkityksellisiä heille sekä mitä asioita tulee kehittää paremman asiakastyytyväisyyden takaamiseksi. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Porin Ässät. Asioita käsiteltiin/johtopäätöksiä tehtiin ottelutapahtuman kehittämiseen/asiakastyytyväisyyskyselyyn liittyvän teorian avulla.
Tuloksista selvisi Ässien olevan merkityksellinen joukkue vastanneille. Hyvällä tasolla olivat mm. palvelu, ottelutapahtumakokemus, ruoka ja Ässien verkkokauppa. Kehitettävää oli mm. yleisessä toiminnassa/toiminnan maineessa, hinnoissa, oheisohjelmassa, Ticketmasterin verkkokaupassa ja kannatustuotevalikoimassa. Merkityksellisiä asioita olivat mm. ottelutapahtumakokemus, asiakaspalvelu ja kannatustuotevalikoima.
Opinnäytetyöstä syntyi ajatuksia Ässien ottelutapahtuman kehittämisestä sekä myös toiminnan kehittämisestä.
Kyselyn tavoitteena oli saada tietoa, mihin ihmiset ovat tyytyväisiä/mihin eivät ottelutapahtumassa/Ässien toiminnassa ja mitkä asiat ovat merkityksellisiä heille sekä mitä asioita tulee kehittää paremman asiakastyytyväisyyden takaamiseksi. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Porin Ässät. Asioita käsiteltiin/johtopäätöksiä tehtiin ottelutapahtuman kehittämiseen/asiakastyytyväisyyskyselyyn liittyvän teorian avulla.
Tuloksista selvisi Ässien olevan merkityksellinen joukkue vastanneille. Hyvällä tasolla olivat mm. palvelu, ottelutapahtumakokemus, ruoka ja Ässien verkkokauppa. Kehitettävää oli mm. yleisessä toiminnassa/toiminnan maineessa, hinnoissa, oheisohjelmassa, Ticketmasterin verkkokaupassa ja kannatustuotevalikoimassa. Merkityksellisiä asioita olivat mm. ottelutapahtumakokemus, asiakaspalvelu ja kannatustuotevalikoima.
Opinnäytetyöstä syntyi ajatuksia Ässien ottelutapahtuman kehittämisestä sekä myös toiminnan kehittämisestä.