How to succeed on Tiktok as a higher education institution? : three content concepts for Turku UAS
Welling, Siiri (2024)
Welling, Siiri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024101026318
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024101026318
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä luotiin kolme erilaista sisältökonseptia Turun ammattikorkeakoulun Tiktok-tiliä varten. Tutkimusta varten Tiktok-tilille luotiin eri tyyppistä sisältöä yhdessä henkilökunnan ja opiskelijoiden kanssa. Videoista kerättiin dataa, jota hyödyntämällä pystyttiin luomaan kokonaiskuva siitä, minkälaiset videot toimivat parhaiten Turun AMK:n Tiktokissa ja minkälaiset videot eivät toimi.
Lisäksi opinnäytetyössä kerättiin tietoa sukupolvi Z:sta, joka erityisesti on ottanut Tiktokin yhdeksi omaksi kanavakseen ja osaa hyödyntää sitä. Sukupolvi Z on myös kohderyhmä, jota Turun ammattikorkekaoulu havittelee hakemaan korkeakouluun. Tiktok-videoita hyödynnetään erityisesti hakumarkkinoinnin tarkoitukseen, mutta sopivat Tiktok-videot lisäävät myös yhteisöllisyyden kokemusta opiskelijoiden keskuudessa ja toimivat orgaanisena sisältönä Turun ammattikorkeakoulun Tiktok-kanavalla.
Opinnäytetyön lopuksi esitellään lyhyesti kolme sisältökonseptia, jotka muodostettiin tämän opinnäytetyön analyysin perusteella käytettäviksi Turun ammattikorkeakoulun viestinnän tarpeisiin. In this thesis, three different content concepts were created for Turku University of Applied Sciences' Tiktok account. Data was collected from the videos, which could be used to create an overall picture of what kind of videos work best on Turku UAS Tiktok and what kind of videos do not.
In addition, information was collected about generation Z, who in particular have adopted Tiktok as one of their own social media channels and know how to utilize it. Generation Z is also one of the target groups that might be looking for a degree programme and would be interested to study in Turku University of Applied Sciences. In higher education institutions Tiktok videos are utilized especially for the purpose of joint application marketing, but of course, suitable Tiktok videos also increase the sense of community among students and give overall visibility to the organization.
At the end of the thesis, three content concepts are briefly presented, which were formed based on the analysis of this thesis to be used for the needs of Turku University of Applied Sciences.
Lisäksi opinnäytetyössä kerättiin tietoa sukupolvi Z:sta, joka erityisesti on ottanut Tiktokin yhdeksi omaksi kanavakseen ja osaa hyödyntää sitä. Sukupolvi Z on myös kohderyhmä, jota Turun ammattikorkekaoulu havittelee hakemaan korkeakouluun. Tiktok-videoita hyödynnetään erityisesti hakumarkkinoinnin tarkoitukseen, mutta sopivat Tiktok-videot lisäävät myös yhteisöllisyyden kokemusta opiskelijoiden keskuudessa ja toimivat orgaanisena sisältönä Turun ammattikorkeakoulun Tiktok-kanavalla.
Opinnäytetyön lopuksi esitellään lyhyesti kolme sisältökonseptia, jotka muodostettiin tämän opinnäytetyön analyysin perusteella käytettäviksi Turun ammattikorkeakoulun viestinnän tarpeisiin.
In addition, information was collected about generation Z, who in particular have adopted Tiktok as one of their own social media channels and know how to utilize it. Generation Z is also one of the target groups that might be looking for a degree programme and would be interested to study in Turku University of Applied Sciences. In higher education institutions Tiktok videos are utilized especially for the purpose of joint application marketing, but of course, suitable Tiktok videos also increase the sense of community among students and give overall visibility to the organization.
At the end of the thesis, three content concepts are briefly presented, which were formed based on the analysis of this thesis to be used for the needs of Turku University of Applied Sciences.