Matkailun kansainvälisen B2B-myynnin kehittäminen Suomessa
Montonen, Sanni (2024)
Montonen, Sanni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102226649
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102226649
Tiivistelmä
Kansainvälisen B2B-myyntiprosessin kehittämistä kotimaanmatkailussa tarkasteltiin tavoitteena edistää ulkomaalaisten matkanjärjestäjien mahdollisuuksia rakentaa ja markkinoida Suomea matkakohteena. Tutkimuksessa kartoitettiin matkanjärjestäjien kokemuksia ja tarpeita erityisesti matkatuotteiden tuotteistamiseen liittyen. Tutkimus toteutettiin kyselyiden ja haastattelujen avulla, joissa keskityttiin matkanjärjestäjien näkemyksiin yhteistyön haasteista ja mahdollisuuksista.
Tulokset osoittivat, että matkanjärjestäjät arvostavat selkeitä ja informatiivisia viestintäkanavia, digitaalisia työkaluja sekä ajantasaista tietoa. Erityisesti korostettiin verkkosivujen roolia ja interaktiivisten sovellusten merkitystä matkailutuotteiden suunnittelussa. Digitaalisen viestinnän nopeuttaminen nousi keskeiseksi kehityskohteeksi.
Johtopäätöksissä todettiin, että yritysten tulisi panostaa digitaalisten työkalujen kehittämiseen ja tiedon hallintaan. Kehitysehdotuksina esitettiin tiedon saavutettavuuden parantamista ja matkanjärjestäjien tukemista ajantasaisella tiedolla sekä sujuvalla viestinnällä.
Tulokset osoittivat, että matkanjärjestäjät arvostavat selkeitä ja informatiivisia viestintäkanavia, digitaalisia työkaluja sekä ajantasaista tietoa. Erityisesti korostettiin verkkosivujen roolia ja interaktiivisten sovellusten merkitystä matkailutuotteiden suunnittelussa. Digitaalisen viestinnän nopeuttaminen nousi keskeiseksi kehityskohteeksi.
Johtopäätöksissä todettiin, että yritysten tulisi panostaa digitaalisten työkalujen kehittämiseen ja tiedon hallintaan. Kehitysehdotuksina esitettiin tiedon saavutettavuuden parantamista ja matkanjärjestäjien tukemista ajantasaisella tiedolla sekä sujuvalla viestinnällä.