Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Reaching Photorealism Within the Limitations of Real-Time Computer Generated Graphics : reaching towards photorealism on Unreal Engine 5

Pursiainen, Ville-Matti (2024)

 
Avaa tiedosto
Pursiainen_Ville-Matti.pdf (3.700Mt)
Lataukset: 


Pursiainen, Ville-Matti
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102426760
Tiivistelmä
The purpose of this thesis is to present a workflow and methods of rendering photorealistic real time visualizations and video games. It explores methods that can add layers of realism to real-time computer-generated graphics through real world phenomena, how light behaves and how humans perceive things.

Achieving photorealism requires simulating, and often approximating, these real-world aspects according to the behaviour of light and surfaces. This involves understanding how light interacts with surfaces, how shadows form, and how materials appear under various lighting conditions. Human perception is remarkably adept at detecting inconsistencies in visual scenes; even minor deviations from reality can render a digital image unconvincing.

The theoretical section goes through elements that can help to create more realism in digital visualization. It discusses topics of how lighting is imitated digitally in video game engines and what are their features and limitations in regards of lighting and how it behaves on different mediums artificially. It compares Unreal engine 5’s ability to execute these techniques and how it approaches them.

The methodological approach of this thesis uses the elements explored in the theoretical section to create the workflow for reaching towards realism for the visualization in unreal engine 5 and going into depth of its graphical capabilities to make photorealistic visualization of a modern luxury house. Blender is used as a tool alongside to achieve the ultimate result.

The result is a fairly photorealistic visualization of a modern luxury house and acts as a great example of how Unreal Engine 5 can be used to make real-time visualizations.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste