Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Chatbotin käyttöönotto Turun seudun joukkoliikenne Fölin asiakaspalvelussa

Willems, Alexandra (2024)

Avaa tiedosto
Willems_Alexandra.pdf (901.2Kt)
Lataukset: 


Willems, Alexandra
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102726883
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin huhtikuussa 2024 Fölin asiakaspalvelussa käyttöönotettua chatbottia asiakaspalvelun näkökulmasta. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Turun seudun joukkoliikenne Föli. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää chatbot-kokeilun hyödyllisyys sekä käyttöönoton koetut hyödyt ja haasteet. Lisäksi arvioitiin tulisiko vuoden kestävästä chatbot-kokeilusta tehdä pysyvä ratkaisu.

Teoriaosassa käsiteltiin asiakaspalvelun peruskäsitteitä, digitaalisen asiakaspalvelun kehitystä sekä chat-palvelukanavan ja automaation merkitystä asiakaspalvelussa. Lisäksi tarkasteltiin chatbottien historiaa, niiden käyttöönottoa asiakaspalvelussa sekä chatbotin hyötyjä ja haasteita.

Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin kvantitatiivisena, eli määrällistä tutkimusmenetelmää käyttäen. Kyselylomake laadittiin Google Forms -työkalulla ja sen verkkolinkki lähetettiin sähköpostitse 15 asiakaspalveluhenkilöstön jäsenelle.

Tutkimustulosten perusteella suurin osa vastaajista koki chatbotin käyttöönoton onnistuneeksi. Chatbotin koettiin vastaavan hyvin asiakkaiden yleisimpiin kysymyksiin ja chatbotin nykyisen toiminnallisuuden katsottiin onnistuneen vastaamaan asiakkaiden tarpeita. Tulosten pohjalta esitettiin myös kehitysideoita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste