Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Vikakorjaustöiden käyttäjäkokemuksen kehittäminen Espoon kaupungin Tilapalvelut-liikelaitoksessa

Hassan, Yahye (2024)

 
Avaa tiedosto
Hassan_Yahye.pdf (3.808Mt)
Lataukset: 


Hassan, Yahye
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102826891
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Espoon kaupungin Tilapalveluiden vikakorjausprosessia käyttäjäkokemuksen näkökulmasta. Tilapalvelut-liikelaitos vastaa Espoon kaupungin kiinteistöjen ylläpidosta ja kunnossapidosta, ja vikakorjaukset ovat keskeinen osa Tilapalveluiden toimintaa. Tutkimuksessa keskityttiin analysoimaan käyttäjien kokemuksia vikakorjauksista ja selvittämään, miten korjausprosessin eri vaiheiden, kuten viestinnän, aikataulujen ja työn laadun, toteuttaminen vaikuttaa käyttäjätyytyväisyyteen.
Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena, johon osallistui Tilapalvelut-liikelaitoksen kiinteistöjen käyttäjiä, kuten opettajia, vahtimestareita ja varhaiskasvatuksen johtajia. Kyselyssä kartoitettiin käyttäjien näkemyksiä vikakorjausprosessista ja tunnistettiin kehityskohteita, kuten viestinnän parantaminen ja aikataulun pitävyys.
Tulosten perusteella keskeisiä kehitysehdotuksia olivat viestintäprosessien selkeyttäminen ja Granlund Manager -järjestelmän käyttöön liittyvien toimintojen kehittäminen. Erityisesti työn tilojen tarkempi seuranta ja tiedonkulun parantaminen voisivat merkittävästi parantaa käyttäjäkokemusta ja vähentää viivästyksiä korjaustöiden etenemisessä.
Työn johtopäätökset korostavat käyttäjäkokemuksen keskeistä merkitystä kiinteistöjen kunnossapidossa. Kehittämällä viestintää ja työn hallintaa Tilapalvelut-liikelaitos voi parantaa käyttäjien tyytyväisyyttä ja luottamusta vikakorjausprosessin toimivuuteen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste