Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Viinipalveluprosessin kehittäminen yritykselle X

Oksanen, Sara (2024)

Avaa tiedosto
Oksanen_Sara.pdf (1.001Mt)
Lataukset: 


Oksanen, Sara
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102826908
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö saatiin toimeksiantona yritykseltä X. Opinnäytetyön tarkoituksena oli parantaa yrityksen X viinipalveluprosessia. Tekijän tavoitteena oli luoda kehitysideoita, joiden avulla yritys X pystyy parantamaan viinipalveluprosessia.

Työn teoreettinen tausta koostuu neljästä pääaiheesta, joita ovat palvelu, palveluprosessi osana palvelua ja vuorovaikutus osana palvelua sekä viinin merkitys palveluprosessissa. Teorian pohjalta tehtiin sekä tutkimuskysymykset että haastattelukysymykset.

Opinnäytetyöhön muodostui kolme tutkimuskysymystä, joihin tekijä etsi vastauksia. Tutkimuskysymyksiä olivat millainen palveluprosessi on yrityksessä X ja millä tavoin vuorovaikutus näkyy yrityksen X palveluprosessissa sekä miten viini on osana palveluprosessia yrityksessä X.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelmä oli toiminnallinen, mutta sisälsi myös laadullisen aineiston piirteitä. Tutkimusaineisto muodostui yrityksen X viidestä työntekijästä, joita tekijä haastatteli. Haastatteluun käytettiin teemahaastattelurunkoa. Aineisto analysointiin sisällön analyysillä.

Tulokset ovat kuvattuna pääteemoittain. Henkilöstön mielestä palvelu koostuu hyvästä asiakaskohtaamisesta. Henkilöstön mielestä hyvää vuorovaikutusta täytyy edistää asiakkaan ja asiakaspalvelijan välillä, lisäksi viinitietoisuutta pidetään henkilöstön keskuudessa tärkeänä. Haastatteluun perustuen, yritykselle X on tuotettu kehitysideoita viinipalveluprosessin kehittämiseksi.

Viimeisessä luvussa on pohdittu luotettavuutta ja eettisyyttä sekä koko opinnäytetyön etenemistä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste