Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Matkalla markkinoinnin mestariksi

Laitinen, Kerttu (2024)

 
Avaa tiedosto
Laitinen_Kerttu.pdf (4.390Mt)
Lataukset: 


Laitinen, Kerttu
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024110127149
Tiivistelmä
Tämän portfolio-opinnäytetyön tavoitteena on kehittää tekijän ammatillista osaamista markkinointialalla erityisesti henkilöbrändäyksen näkökulmasta ja analysoida jatkuvan oppimisen merkitystä urakehityksessä. Opinnäytetyön portfolio-osuudessa analysoitiin tekijän kolme Haaga-Helian markkinoinnin opintojen aikaista tuotosta ajankohtaisten lähteiden pohjalta. Opinnäytetyön avulla pyritään parantamaan tekijän työllistymismahdollisuuksia vahvistamalla henkilökohtaisten vahvuuksien tunnistamista ja hyödyntämistä työmarkkinoilla. Työn toimeksiantaja on tekijä itse.

Opinnäytetyö alkaa johdannolla, jossa esitellään aiheen valintaperusteet, rajaukset sekä aiheen ajankohtaisuus markkinointialan ja tekijän näkökulmasta. Tietoperustassa käsitellään työmarkkinoiden erottautumiskeinoja, kuten pehmeitä ja kovia taitoja sekä henkilöbrändäyksen merkitystä työnhakijan näkökulmasta. Henkilöbrändäyksen avulla työnhakija voi erottua kilpailijoista ja tuoda osaamisensa houkuttelevasti esille. Muuttuvassa työelämässä osaamisen markkinointi on entistä tärkeämpää, sillä urat ovat lyhentyneet ja työntekijöiltä edellytetään uudenlaisia taitoja. Tietoperustan teemat johdattelevat portfolion tuotosten analyysiin. Tietoperustan lähteinä hyödynnettiin tutkimuksia ja alan kirjallisuutta.

Portfolio-osuus koostui kolmesta projektista: hyväntekeväisyysprojektin johtamisesta ja kahdesta henkilöbrändäysprojektista. Tuotokset analysoitiin hyödyntämällä itsearviointia ja tietoperustan lähteitä, keskittyen projektien onnistumisiin ja kehityskohtiin sekä siihen, miten ne tukivat tekijän ammatillista kasvua. Portfolion tuotosten valintaperusteina olivat niiden keskeinen rooli tekijän ammatillisten valmiuksien kehittämisessä sekä niiden tarjoamat oppimiskokemukset projektinhallinnasta, henkilöbrändäyksestä ja pehmeistä taidoista.

Opinnäytetyön pohdintaosuudessa arvioitiin portfolio-opinnäytetyön tavoitteiden toteutumista ja opinnäytetyöprosessia kokonaisuutena. Onnistumista mitattiin tekijän kasvaneella ymmärryksellä markkinointialan vaatimuksista ja hänen kyvyllään tunnistaa vahvuutensa alalla erottautumiseksi. Pohdinnassa käsiteltiin myös työn aikana havaittuja haasteita, kehityskohtia ja jatkotoimenpiteitä tulevaisuutta varten.

Työn tulokset osoittavat henkilöbrändäyksen ja jatkuvan oppimisen olevan keskeisiä tekijöitä urakehityksessä. Pohdintaosio osoittaa tekijän kehittäneen ymmärrystään alan vaatimuksista ja tunnistaneen erottautumiskeinojaan työmarkkinoilla. Tekijä osaa hyödyntää henkilöbrändäystä uransa edistämiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste