Teknologia yrityksen liiketoiminnan kehittäminen
Teiskonen, Jennika (2024)
Teiskonen, Jennika
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024110527347
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024110527347
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan teknologia-alan yrityksen liiketoiminnan kehittämistä ja siihen liittyviä keskeisiä osa-alueita.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa selvitettiin, millä keinoin teknologia-alan yritys voi parantaa kilpailukykyään ja edistää kasvua. Opinnäytetyössä käsitellään liiketoiminnan kehittämiseen liittyviä keskeisiä osa-alueita, kuten yrityksen erilaisia rakenteita, arvoketjua, myyntiprosessia ja ostajan matkaa. Lisäksi perehdytään kilpailija-analyysiin, SWOT-analyysiin ja Business Model Canvas työkaluun.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa suoritettiin kilpailija-analyysi Ranskan ja Saksan markkinoista, jotka edustavat merkittäviä mahdollisuuksia Labmasterin kansainvälistymiselle ja kasvulle.
Työn lopputulemana annetaan kuva teknologia-alan yrityksen liiketoiminnan kehittämisestä ja tarjotaan abmasterille käytännönläheisiä suosituksia tulevaisuuden kehitysprojekteja ja markkina-alueen laajentamista varten.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa selvitettiin, millä keinoin teknologia-alan yritys voi parantaa kilpailukykyään ja edistää kasvua. Opinnäytetyössä käsitellään liiketoiminnan kehittämiseen liittyviä keskeisiä osa-alueita, kuten yrityksen erilaisia rakenteita, arvoketjua, myyntiprosessia ja ostajan matkaa. Lisäksi perehdytään kilpailija-analyysiin, SWOT-analyysiin ja Business Model Canvas työkaluun.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa suoritettiin kilpailija-analyysi Ranskan ja Saksan markkinoista, jotka edustavat merkittäviä mahdollisuuksia Labmasterin kansainvälistymiselle ja kasvulle.
Työn lopputulemana annetaan kuva teknologia-alan yrityksen liiketoiminnan kehittämisestä ja tarjotaan abmasterille käytännönläheisiä suosituksia tulevaisuuden kehitysprojekteja ja markkina-alueen laajentamista varten.