Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digimarkkinointisuunnitelma yritykselle Liikennekoulu Ajomessi Oy

Leppäkynnäs, Lenni (2024)

 
Avaa tiedosto
Leppakynnas_Lenni.pdf (1.197Mt)
Lataukset: 


Leppäkynnäs, Lenni
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024110727603
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda käyttökelpoinen digimarkkinointisuunnitelma toimeksiantajayri-tykselle Liikennekoulu Ajomessi Oy vuodelle 2025. Toimeksiantaja tuottaa Päijät-Hämeen alueella au-tokouluopetusta ja omistaa useamman toimipisteen alueella. Digimarkkinointisuunnitelmassa huomi-oitiin yrityksellä käytössä olevat resurssit ja pyrittiin tekemään suunnitelmasta toteutuskelpoinen saa-tujen tietojen pohjalta pitäen pääpaino kanavissa, joita heillä on jo käytössä.

Kehittämistyö toteutettiin kvalitatiivisilla metodeilla tekemällä kohderyhmään kuuluville henkilöille puolistrukturoituja teemahaastatteluja. Tulokset analysoitiin luokittelemalla. Työssä tuotettiin myös teoriaosuus, jossa lukija ja toimeksiantaja saa tarvittavaa esitietoa digitaalisesta markkinoinnista ja sii-hen liittyvistä aiheista. Toimeksiantaja yritys tarjosi myös tarvittavaa tietämystään, jota hyödynnettiin kohderyhmän rajaamisessa. Näitä yhdistelemällä luotiin tutkimuksen lopputuotos.

Tuloksena saatiin digimarkkinointisuunnitelma, jota toimeksiantaja pystyy hyödyntämään pitkälti sellai-senaan ja tekemään tarkemman tason päätökset itsenäisesti. Tutkimuskysymysten osalta pystyttiin sel-vittämään, mihin kanaviin panostaminen on tässä hetkessä järkevää, mikä on kilpailijoiden tilanne sekä tuottamaan ehdotelmia mahdollisesta konkreettisesta sisällöstä, joka puhuttelisi kohderyhmää, josta muodostettuna ostajapersoona-profiili.

Digimarkkinointi on ehdottoman tärkeää nykymaailmassa toimiville organisaatioille ja kilpailu sillä toi-minnanalueella on kovaa. Hyvänä puolena voidaan kuitenkin nähdä se, että yritysten on mahdollista saada monelta eri toimijalta apua digimarkkinoinnin suunnittelemiseen sekä tuottamiseen. Suunni-telma voisi yhtä hyvin olla monta kertaa pidempi ja vieläkin enemmän sidottuna konkretiaan, mutta resursseihin liittyvät rajoitteet huomioidessa tarjoaa työ halutun lopputuotoksen.
 
The objective of the thesis was to create a practical digital marketing plan for the client company, Liikennekoulu Ajomessi Oy. The client offers driving school services in the Päijät-Häme region and owns several locations in the area. The digital marketing plan considers the resources available to the company and aims to be implementable based on the gathered information, focusing primarily on the channels they are already using.

The development work was conducted using qualitative methods, with semi-structured thematic in-terviews carried out among individuals from the target group. The research was analyzed through cat-egorization. A theoretical section was also produced in the research, providing the reader and the client with essential background information on digital marketing and related topics. The client com-pany also provided necessary expertise, which was utilized in defining the target group. By combining these elements, the final output of the study was created.

The result was a digital marketing plan that the client can largely use as is and independently make more detailed decisions. The research questions helped determine which channels are currently worth focusing on, assess the competitive landscape, and propose potential concrete content ideas that would appeal to the target group, from which a buyer persona profile was formed.

Digital marketing is essential for modern organizations, and competition in this field is fierce. Howev-er, the advantage is that companies can seek help from various service providers for planning and pro-ducing digital marketing. The plan could have been much longer and more tied to concrete actions, but considering the resource constraints, the work provides the desired outcome.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste