Digimarkkinoinnin suunnitelma metalliteollisuuden yritykselle
Muteli, Miisa (2024)
Muteli, Miisa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111428265
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111428265
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa toimeksiantajayrityksen messutapahtuman digimarkkinointia. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä markkinointiviestinnän suunnitteluprosessiin, ja toisena tavoitteena perehtyä valittuihin digimarkkinoinnin keinoihin. Kolmantena tavoitteena oli laatia toimeksiantajan messutapahtumalle digimarkkinoinnin suunnitelma, jota yritys voisi hyödyntää myös tulevaisuudessa. Neljäntenä tavoitteena oli osallistua digimarkkinoinnin toteutukseen ja sisällöntuotantoon messuilla.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään markkinointiviestinnän suunnitteluprosessiin ja erilaisiin työkaluihin, jotka tukevat suunnitteluprosessia. Lisäksi työssä perehdytään digimarkkinoinnin keinoihin.
Opinnäytetyön empiriaosuudessa käsitellään toimeksiantajayritykselle laadittua digimarkkinoinnin suunnitelmaa ja suunnitelman toteutusta. Digimarkkinoinnin keinoiksi valikoituivat verkkosivut ja sosiaalinen media. Digimarkkinointisuunnitelma laadittiin hyvissä ajoin ennen messuja, ja se jaksotettiin toimenpiteisiin ennen messuja, messujen aikana, ja messujen jälkeen. Suunnitelman toteutukseen osallistuivat toimeksiantajayrityksen markkinointivastaava ja opinnäytetyön tekijä.
Opinnäytetyön salaisena liitteenä on digimarkkinoinnin toimenpidesuunnitelma.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään markkinointiviestinnän suunnitteluprosessiin ja erilaisiin työkaluihin, jotka tukevat suunnitteluprosessia. Lisäksi työssä perehdytään digimarkkinoinnin keinoihin.
Opinnäytetyön empiriaosuudessa käsitellään toimeksiantajayritykselle laadittua digimarkkinoinnin suunnitelmaa ja suunnitelman toteutusta. Digimarkkinoinnin keinoiksi valikoituivat verkkosivut ja sosiaalinen media. Digimarkkinointisuunnitelma laadittiin hyvissä ajoin ennen messuja, ja se jaksotettiin toimenpiteisiin ennen messuja, messujen aikana, ja messujen jälkeen. Suunnitelman toteutukseen osallistuivat toimeksiantajayrityksen markkinointivastaava ja opinnäytetyön tekijä.
Opinnäytetyön salaisena liitteenä on digimarkkinoinnin toimenpidesuunnitelma.