Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lowell Suomi Oy asiakaspalvelutiimin henkilöstön työhyvinvointi

Granö, Cassandra; Nurmimaa, Sanna (2024)

 
Avaa tiedosto
Grano_Nurmimaa.pdf (1.295Mt)
Lataukset: 


Granö, Cassandra
Nurmimaa, Sanna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111928765
Tiivistelmä
Työhyvinvointi on nykyisellään jo megatrendi, jonka merkitys korostuu niin vastuullisesta kuin organisaation tuloksellisestakin näkökulmasta. Tässä opinnäytetyössä selvitettiin Lowell Suomi Oy:n perintä- ja laskutusasiakaspalvelutiimin työhyvinvoinnin nykytilaa. Aiempaa työhyvinvointiin liittyvää dataa ei vertailukohteeksi ollut saatavilla, johtuen siitä, ettei vastaavaa kyselyä oltu aikaisemmin tiimille toteutettu.

Tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa Lowell Suomen perintä- ja laskutusasiakaspalvelutiimin työhyvinvoinnin nykytila ja ymmärtää tiimin työhyvinvointia eri näkökulmista. Tavoitteena oli luoda kattava käsitys tiimin jäsenten kokemasta työhyvinvoinnista, selvittää henkisen hyvinvoinnin, työssä jaksamisen ja työkyvyn ilmenemistä sekä tutkia viihtyvyyteen, motivaatioon ja työtyytyväisyyteen vaikuttavia tekijöitä. Lisäksi tutkimus käsitteli työntekijöiden stressiä ja työn kuormittavuutta.

Opinnäytetyöllä tarjottiin myös mahdollisia kehitysehdotuksia Lowell Suomi Oy:n perintä- ja laskutusasiakaspalvelun tiiminvetäjälle kyselyn tulosten perusteella. Kyselylle oli siis olemassa oleva tarve ja kyselypohjaa voi hyödyntää yrityksen sisäisesti tulevaisuudessakin.

Opinnäytetyön tietoperustassa hyödynnettiin työhyvinvointia koskevaa kirjallisuutta sekä artikkeleita. Tietoa aiheesta oli valtavasti saatavilla, joten opinnäytetyöhön kerättiin mahdollisimman tuoreita lähteitä kuvaamaan työhyvinvoinnin perustaa nykypäivään pohjautuen. Teoriaosuudessa käytiin läpi tutkimusongelmat jokaista kattavasti perustellen. Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena, joka antoi mahdollisuuden pohjata teoriaa sekä analysoida tuloksia hyödyntäen eri menetelmiä.

Tutkimus toteutettiin syksyn 2024 aikana, jolloin alkusyksystä muodostettiin kysely asiakaspalvelutiimille ja vastaukset saatiin analysoitua loppusyksyyn mennessä. Tulokset avattiin raporttiin tutkimusongelmittain, jotta saatiin mahdollisimman kattava yhteys jo olemassa olevaan teoriaan.

Tutkimuksen lopputulemana nähtiin, että perintä- ja laskutusasiakaspalvelutiimin työhyvinvoinnin nykytila on hyvä, aiheesta tiedettiin tiimin jäsenten kesken tarpeeksi sekä sen osa-alueisiin vaikutettiin itse jo ennaltaehkäisevästi. Tutkimuksen tulosten perusteella syntyi kehitysehdotuksia, jotka toimitettiin tiiminvetäjälle tulevaisuuden työhyvinvoinnin kehittämistä varten.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste