Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kotimaisten asiakkaiden valintaperusteet Helsingin boutique-hotelleissa

Cabo Aulanko, Cristina (2024)

 
Avaa tiedosto
Cabo_Aulanko_Cristina.pdf (1.143Mt)
Lataukset: 


Cabo Aulanko, Cristina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111928830
Tiivistelmä
Tämä tutkimustyyppinen opinnäytetyö käsittelee helsinkiläisten boutique-hotellien valintakriteerejä kotimaisten asiakkaiden näkökulmasta. Työn tarkoituksena oli tutkia mitä asioita asiakkaat pitävät välttämättöminä valitessaan boutique-hotellin majoitusvaihtoehdoksi, mitkä asiat ratkaisevat ostopäätöksessä sekä minkä perusteella he valitsevat juuri boutique-hotellin.

Työn pääongelmana oli selvittää mitkä tekijät vaikuttavat helsinkiläisten boutique-hotellien valintaan kotimaisten asiakkaiden näkökulmasta. Alaongelmana selvitettiin miten online-arvostelut, sosiaalinen media sekä muiden arvostelut vaikuttavat boutique-hotellin valintaan. Toisena ala-ongelmana tutkittiin miten hinta vaikuttaa boutique-hotellin valintaan ja kolmantena alaongelmana sitä, kuinka merkityksellinen hotellin ekologisuus ja vastuullisuus on asiakkaalle?

Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin ostopäätöstä, asiakaskokemusta ja palvelua, online-arvostelujen, sosiaalisen median vaikutusta sekä muiden asiakkaiden suosituksia, hinnan merkitystä kuluttajille, sekä ekologisuuden ja vastuullisuuden roolia. Näitä teemoja tarkasteltiin hyödyntämällä erilaisia kirjallisia ja sähköisiä lähteitä.

Tutkimuksen empiirisessä osassa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää, kyselytutkimusta. Kyselytutkimus toteutettiin Webropol-kyselylomakkeella, joka sisälsi valinta-, asteikko- sekä aukko kysymyksiä. Kyselyn vastaajiksi valikoituivat helsinkiläisen Hotel F6 boutique-hotellin asiakkaat, jotka edustavat tutkimuksen kohderyhmää.

Kyselylomakkeen suunnittelussa huomioitiin pää– ja alaongelmat, jotta saatiin kattavaa tietoa asiakkaiden näkemyksistä ja valintakriteereistä. Kyselytutkimuksen tulokset vastasivat hyvin tietoperustassa esitettyjä näkemyksiä ja antoivat konkreettista tietoa boutique-hotellien asiakkaiden päätöksentekoon vaikuttavista tekijöistä. Tulosten perusteella voidaan todeta, että boutique-hotellit voivat vahvistaa kilpailuasemaansa keskittymällä asiakkaiden arvostamiin yksilöllisiin palveluihin sekä parantamalla asiakaskokemusta hyödyntämällä suosituksia ja vahvistamalla online-näkyvyyttään. Lisäksi tulokset korostavat, että hotellien ekologisuus ja vastuullisuus kiinnostavat osaa asiakaskuntaa mutta eivät vielä ole tärkeimpiä valintakriteerejä.

Tämä tutkimus tarjoaa arvokasta tietoa sekä boutique-hotellien kehitystyön tueksi että laajemmin hotellialan kilpailuedun vahvistamiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste