Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digimarkkinoinnin käsikirjan kehittäminen uuden kuntokeskuksen asiakashankinnan tueksi

Kivistö, Pihla-Mari (2024)

 
Avaa tiedosto
Kivisto_Pihla-Mari.pdf (4.884Mt)
Lataukset: 


Kivistö, Pihla-Mari
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112129082
Tiivistelmä
Digimarkkinoinnin merkitys liikunta-alalla nykyään on merkittävä. Ala on kilpailtu ja suurten kaupunkien sisällä on useita samoja palveluita tarjoavia yrityksiä.

Digimarkkinoinnin rooli korostuu, kun halutaan erottua muista ja tuoda omaa toimintaa ihmisten tietoisuuteen. Potentiaalisilla asiakkailla on varaa valita, mihin kuntokeskukseen he ostavat jäsenyyden. Digimarkkinoinnilla pyritään vaikuttamaan siihen, että mahdollisimman moni potentiaalinen asiakas saa yrityksestä ammattitaitoisen ja luotettavan kuvan ja päätyy lopulta maksavaksi asiakkaaksi.


Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona pääkaupunkiseudulla sijaitsevalle liikunta-alan yritykselle Universal Performance Oy:lle. Toimeksianto oli digimarkkinoinnin käsikirjan luominen, joka auttaa uutta kuntokeskusta perustettaessa asiakashankintaan.

Tavoitteena oli luoda käsikirja, jota jokainen yrityksen sosiaalista mediaa päivittävä voi hyödyntää. Käsikirja ohjaa tekemään yhtenevää, laadukasta ja johdonmukaista digimarkkinointia valitussa kanavassa.
Universal Performance Oy on vuonna 2016 perustettu liikunta-alan yritys, jonka päätoimiala on kuntosali- ja valmennuspalvelut. Yrityksellä on toimipiste Helsingin Puistolassa ja tulevaisuudessa yritys laajenee Kalasatamaan. Digimarkkinoinnin pääkanavaksi valittiin yhdessä toimeksiantajan kanssa Instagram, jonka käyttöön löytyy jo jonkin verran osaamista, sekä olemassa oleva tili. Tämänhetkinen digimarkkinointi ei ole aktiivista. Nykytilan analyysin perusteella yrityksellä on potentiaalia hyvään digimarkkinointiin, mutta nykyinen epäsäännöllinen sisältö keskittyy lähinnä informatiiviseen sisältöön.


Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä, jonka voi jakaa kahteen osaan – teoriaosuuteen sekä työelämälähtöiseen toiminnalliseen kehitysprojektiin. Kehitysprojektin tuotoksena syntyi digimarkkinoinnin käsikirja. Menetelminä työssä hyödynnettiin työpajaa, asiakaspersoonia ja SWOT-analyysiä.


Asiakaspersoonat laadittiin yhdessä toimeksiantajan kanssa työpajassa, jotta markkinointisuunnitelmassa on selvillä selkeä kohderyhmä. Näiden lisäksi työssä perehdytään tarkemmin lähteisiin viitaten digimarkkinointiin, asiakashankintaan, markkinoinnin suunnitteluun sekä AIDA-malliin.


Lopullinen tuotos eli käsikirja toimitetaan digitaalisessa muodossa toimeksiantajan käyttöön. Käsikirja pitää sisällään lähtötilanteen analyysin, erilaiset unelma-asiakkaat ja heidän ostovaiheensa, markkinoinnin työkalut ja kanavat, sekä sisältöideoita digimarkkinoinnin toteutukseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste