Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus K-Market Nurmolle

Saari, Juho (2024)

 
Avaa tiedosto
Saari_Juho.pdf (5.095Mt)
Lataukset: 


Saari, Juho
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112129175
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia K-Market Nurmon asiakkaiden tyytyväisyyttä elintarvikevalikoimaan, tuotteiden sijoitteluun ja hinnoitteluun. Ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä kaupan valikoimaan. Toisena tavoitteena oli selvittää, mitkä sisäiset tekijät vaikuttavat myymäläkuvaan. Kolmantena tavoitteena oli tarkastella asiakaskokemusta ja sen mittaustapoja. Neljäntenä tavoitteena oli toteuttaa K-Market Nurmon asiakkaille asiakastyytyväisyystutkimus, jossa selvitettiin heidän näkemyksiään hinnoittelusta, tuotteiden sijoittelusta ja tuotevalikoimasta.

Valikoimaa käsittelevässä osuudessa keskitytään kaupan tuotevalikoimaan, valikoiman kehitykseen ja hinnoittelun periaatteisiin. Myöhemmässä osiossa tarkastellaan myymäläkuvaan vaikuttavia sisäisiä tekijöitä, kuten tuotteiden sijoittelua, hyllykuvia ja esillepanoja. Asiakaskokemusta käsittelevä luku syventyy siihen, miten asiakaskokemus muodostuu ja kuinka sitä voidaan mitata.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena, ja aineisto kerättiin puolistrukturoidun kyselylomakkeen avulla internetissä. Kyselyssä selvitettiin K-Market Nurmon asiakkaiden taustatietoja sekä mielipiteitä kaupan valikoimasta, tuotteiden sijoittelusta ja hinnoittelusta. Lisäksi kyselyssä kartoitettiin asiakkaiden kehitysideoita. Kyselyyn vastasi yhteensä 112 asiakasta, ja tutkimustuloksia voidaan hyödyntää asiakastyytyväisyyden parantamisessa.

Tulokset osoittivat, että vastaajat olivat pääosin tyytyväisiä K-Market Nurmon valikoimaan, tuotteiden sijoitteluun ja hinnoitteluun. Lisäksi tutkimus tarjosi runsaasti kehitysideoita eri osastoille.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste