Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kuinka hotellin brändi vaikuttaa ostopäätökseen

Pitkänen, Aleksi (2024)

 
Avaa tiedosto
Pitkanen_Aleksi.pdf (1.213Mt)
Lataukset: 


Pitkänen, Aleksi
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112129293
Tiivistelmä
Tutkimuksen aiheena oli hotellin brändi ja sen vaikutus asiakkaiden ostopäätökseen, ja tarkastelun rajauksena olivat suomalaiset hotellit sekä suomalaiset matkailijat. Työ toteutettiin kvantitatiivisella menetelmällä, jotta saatiin laajasti yleistettävää tietoa asiakkaiden mielikuvista ja valintakriteereistä.

Tutkimus alkaa taustakatsauksella hotellibrändäyksen merkityksestä kilpailuedun luomisessa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitkä brändielementit vaikuttavat suomalaisten hotelli- asiakkaiden ostopäätöksiin ja millä tavoin hotellit voivat parantaa kilpailuasemaansa. Tutkimuksen tietoperusta rakentui hotelli- ja brändimarkkinointiin liittyvästä kirjallisuudesta sekä aikaisemmista tutkimuksista, jotka käsittelevät brändin merkitystä matkailijoiden valintoihin.

Tutkimusaineisto kerättiin kyselylomakkeella vuoden 2024 aikana, ja kyselyn avulla tavoitettiin laaja joukko vastaajia. Tämä mahdollisti yleistettävän tiedon saamisen suomalaisista hotelli- asiakkaista. Tulokset osoittavat, että hotellibrändin tunnettuus, sijainti, hinta-laatusuhde, kanta- asiakasohjelmat ja maine ovat merkittäviä tekijöitä, jotka vaikuttavat asiakkaiden ostopäätöksiin. Asiakastyytyväisyyden ja brändiuskollisuuden kannalta näiden tekijöiden merkitys on myös keskeinen. Tulosten perusteella voitiin päätellä, että hotellit voivat vahvistaa kilpailuasemaansa panostamalla johdonmukaiseen brändiviestintään, kilpailukykyiseen hinta-laatusuhteeseen ja ympäristöystävällisiin käytäntöihin sekä kehittämällä kanta-asiakasohjelmia vastaamaan asiakkaiden odotuksia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste