Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palvelupolun luominen liikunta-alan yritykselle

Tolonen, Elina (2024)

 
Avaa tiedosto
Tolonen_Elina.pdf (3.516Mt)
Lataukset: 


Tolonen, Elina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112329564
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on luoda visuaalinen palvelupolku liikunta-alan yritykselle. Opinnäytetyöllä ei ole toimeksiantajaa, mutta työssä esimerkkiyrityksenä toimiva Yritys X on kuntosaliyritys Espoossa. Tavoitteena on esitellä tietoperustaan perustuva visuaalinen palvelupolku kyseiselle kuntosalille ohjeiden ja vinkkien avulla. Palvelupolku auttaa konkretisoimaan palvelua ja ymmärtämään sen nykytilannetta asiakkaan näkökulmasta. Sitä voidaan hyödyntää myös muissa palvelun kehittämisen vaiheissa.

Tavoitteena on kirjoittaa työ, jonka avulla myös henkilö, jolle aihe on täysin uusi, saa kattavan ymmärryksen aiheesta. Aihe valikoitui opinnäytetyöhön kirjoittajan mielenkiinnosta palvelumuotoiluun, etenkin palvelupolkuun, sekä aiheen ajankohtaisuuden vuoksi.

Palveluala on muuttunut ja kehittynyt valtavasti ja se on lisännyt aivan uudenlaisen tarpeen palvelumuotoilulle. Asiakasymmärrys on yksi merkittävimmistä kilpailukeinoista nykymarkkinoilla sekä yksi palvelumuotoiluprosessin tärkeimmistä vaiheista. Palvelumuotoilussa palvelun kehittäminen perustuukin palvelun tarkasteluun asiakkaan näkökulmasta. Palvelumuotoilu tarjoaa työkaluja palvelun asiakaslähtöiseen kehittämiseen.
Palvelumuotoilu on erittäin laaja aihe, mutta tähän opinnäytetyöhön on koottu kirjoittajan mielestä tärkeimpiä palvelumuotoilun aiheita sekä menetelmiä. Työn tekeminen aloitettiinkin osittain sen takia, että aiheesta löytyy lähes loputtomasti tietoa. Työssä kuitenkin syvennytään ja keskitytään erityisesti palvelupolkuun ja sen hyödyntämiseen.

Tietoperustan jälkeen raportissa esitellään opinnäytetyön tuotos sekä lähtötilanne. Opinnäytetyön tuotos pohjautuu kattavaan tietoperustaan sekä opinnäytetyössä käytettyihin lähteisiin.

Opinnäytetyön lopussa käydään läpi myös kehitysideoita sekä kirjoittaja pohtii omaa oppimistaan ja arvioi opinnäytetyöprosessia. Opinnäytetyö aloitettiin syksyllä 2023 ja se valmistui syksyllä 2024.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste