Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

How to run marketing in startups efficiently?

Kislukhin, Artem (2024)

 
Avaa tiedosto
Kislukhin_Artem.pdf (807.2Kt)
Lataukset: 


Kislukhin, Artem
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112730503
Tiivistelmä
The thesis is research on efficient marketing strategies utilized in startups, focusing on automation, growth hacking, and data-driven approaches to optimize limited resource allocation.
Startups are facing unique challenges: a shortage of workforce, a small budget, time constraints, and constant pivots in order to find product-market fit, but they still need growth, which cannot be achieved with conventional marketing techniques.
The thesis is describing the unique environment startups operate in, identifying frameworks and tools which could enhance marketing efficiency, and provide startups with scalable, adaptive, and highly effective strategies like automation and growth hacking with minimum resources utilized.
The research utilizes a mixed-method approach combined with a literature review. Qualitative interviews with startup founders and operators provide in-depth insights into practical challenges and solutions, while quantitative survey supports them with broad patterns in startup marketing efficiency. Data analysis presents insights and creates a framework of how tech-driven approaches, data-supported decisions, and prioritization of marketing activities along with unorthodox approaches can make it more efficient – and achieve the same impact as traditional marketing with minimal resources.
The findings of the thesis emphasize the critical role of flexibility, adaptability, and agility of tools and frameworks utilized in startup marketing, which is why the concepts of growth hacking, automation, and prioritization become critical for startups. The framework of tools and recommendations for startup marketing operators is presented in the thesis.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste