Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mobiilipeli instrumenttiopetuksen työvälineenä : tutkimus pianonsoiton harjoittelun pelillistämisestä Notey's World -pelin avulla

Granroth, Emilia (2024)

 
Avaa tiedosto
Granroth_Emilia.pdf (9.788Mt)
Lataukset: 


Granroth, Emilia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112730526
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, kuinka Notey’s World -pelin ensimmäisen betaversion mukauttaminen kitarapelistä pianonsoittoon vaikutti pelin toimivuuteen ja oppilaiden motivaatioon soittoharjoittelussa. Tavoitteena oli tuottaa tutkimustuloksia, jotka valaisevat pelillisen lähestymistavan vaikutusta oppilaiden motivaatioon ja selvittää, kuinka NW-peli tukee näitä tavoitteita. Selvitettiin, edistikö pelin uusien ominaisuuksien ja pelillisyyden lisääminen oppilaiden motivaatiota ja nuotinlukutaidon kehittymistä.

Tulokset osoittivat, että pelin avulla monet oppilaat saivat uudenlaista näkökulmaa nuotinlukuun ja kokivat oppimisen helpottuneen, vaikka kaikki tulokset eivät olleet odotetun vahvoja. Erityistä huomiota kiinnitettiin siihen, miten mobiilipelejä voidaan hyödyntää soitonopetuksessa ja rohkaista muita ottamaan käyttöön uusia digitaalisia teknologioita.

Empiiriseen tutkimukseen osallistui 11 alkeistasolla olevaa pianonsoiton oppilasta, jotka harjoittelivat pelin avulla kuukauden ajan. Koska oppiminen tapahtui asteittain ja vaati jatkuvaa käyttöä, osa oppilaiden kehityksestä jäi osittain huomaamatta. Tutkimuksen jälkeinen lisätestaus olisi voinut tarjota selkeämmän kuvan oppilaiden edistymisestä. Opinnäytetyössä arvioitiin myös, kuinka hyvin NW-peli soveltuu pianonsoiton opetukseen, analysoitiin sen nykyisiä ominaisuuksia ja pohdittiin sen tulevaisuuden mahdollisuuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste