Tunnettuustutkimus Power Finland Oy:n kanta-asiakasjärjestelmä MyPowerista
Peltotupa, Jimi (2024)
Peltotupa, Jimi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112830915
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112830915
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin Power Finland Oy kanta-asiakasohjelma MyPowerin tunnettuutta, käyttöä ja asiakaskokemuksia. Tutkimuksessa kartoitettiin, kuinka laajasti ohjelma tunnetaan, mitkä sen tarjoamista eduista kiinnostavat asiakkaita ja miten ohjelmaa voidaan kehittää vastaamaan paremmin asiakkaiden odotuksia.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena Webropol verkkokyselyn avulla. Kyselyä jaettiin sosiaalisen median kanavissa sekä Power Seinäjoen myymälässä, ja siihen vastasi 152 henkilöä. Aineisto analysoitiin numeerisesti, ja tulokset esitettiin kuvaajien avulla. Tutkimuksessa selvitettiin vastaajien taustatiedot, heidän tietonsa ja kokemuksensa MyPower-ohjelmasta sekä heidän halukkuutensa suositella ohjelmaa muille.
Tulokset osoittivat, että MyPower-ohjelman tunnettuus on hyvällä tasolla mutta
parannettavaa löytyy erityisesti ohjelman markkinoinnissa ja viestinnässä. Myymälät ja Powerin verkkosivut olivat merkittävimpiä tiedonlähteitä ohjelmasta. Asiakkaat arvostivat erityisesti henkilökohtaisia bonuksia ja tuotteiden takuutietojen hallintaa mutta toivoivat myös uusia ominaisuuksia, kuten nopeampaa bonusten kertymistä ja henkilökohtaisia tarjouksia. Asiakastyytyväisyys ja suositteluhalukkuus olivat kohtalaisella tasolla, ja avoimissa vastauksissa esitettiin konkreettisia kehitysehdotuksia ohjelman parantamiseksi.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena Webropol verkkokyselyn avulla. Kyselyä jaettiin sosiaalisen median kanavissa sekä Power Seinäjoen myymälässä, ja siihen vastasi 152 henkilöä. Aineisto analysoitiin numeerisesti, ja tulokset esitettiin kuvaajien avulla. Tutkimuksessa selvitettiin vastaajien taustatiedot, heidän tietonsa ja kokemuksensa MyPower-ohjelmasta sekä heidän halukkuutensa suositella ohjelmaa muille.
Tulokset osoittivat, että MyPower-ohjelman tunnettuus on hyvällä tasolla mutta
parannettavaa löytyy erityisesti ohjelman markkinoinnissa ja viestinnässä. Myymälät ja Powerin verkkosivut olivat merkittävimpiä tiedonlähteitä ohjelmasta. Asiakkaat arvostivat erityisesti henkilökohtaisia bonuksia ja tuotteiden takuutietojen hallintaa mutta toivoivat myös uusia ominaisuuksia, kuten nopeampaa bonusten kertymistä ja henkilökohtaisia tarjouksia. Asiakastyytyväisyys ja suositteluhalukkuus olivat kohtalaisella tasolla, ja avoimissa vastauksissa esitettiin konkreettisia kehitysehdotuksia ohjelman parantamiseksi.