Rekrytoijan oppimispäiväkirja
Juslenius, Mikael (2024)
Juslenius, Mikael
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112831027
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112831027
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata ja analysoida kehittymistä rekrytoijana. Oppimispäiväkirjassa keskityttiin kesätyöntekijöiden rekrytointiprosessiin asiakaspalvelutehtävissä. Tietoperustassa hyödynnettiin alan kirjallisuutta.
Päiväkirjamerkintöjä kirjattiin 8.1.2024-1.3.2024. Jokaisesta työpäivästä kirjoitettiin päivän aikana tehdyt työtehtävät ja mahdolliset oivallukset. Viikon jälkeen tehtiin viikkoanalyysi, jossa pohdittiin viikon aikana tehtyjä tehtäviä sekä analysoitiin opittuja asioita. Opinnäytetyön lopussa pohdittiin vielä kokonaisuutena kahdeksan viikon aikana tehtyjä ja opittuja asioita. Opinnäytetyöprosessi aloitettiin maaliskuussa 2023 ja saatiin päätökseen marraskuussa 2024.
Opinnäytetyön tuloksena saavutettiin huomattavaa kehitystä työtehtävien tehostamisessa ja organisoinnissa sekä viestinnässä. Opinnäytetyöprosessin tuloksena on todettu tehokkaan viestinnän, selkeän tehtävänjaon ja erilaisten järjestelmien monipuolisen käyttämisen olevan keskeisiä tekijöitä kesärekrytoinnissa onnistumisessa.
Päiväkirjamerkintöjä kirjattiin 8.1.2024-1.3.2024. Jokaisesta työpäivästä kirjoitettiin päivän aikana tehdyt työtehtävät ja mahdolliset oivallukset. Viikon jälkeen tehtiin viikkoanalyysi, jossa pohdittiin viikon aikana tehtyjä tehtäviä sekä analysoitiin opittuja asioita. Opinnäytetyön lopussa pohdittiin vielä kokonaisuutena kahdeksan viikon aikana tehtyjä ja opittuja asioita. Opinnäytetyöprosessi aloitettiin maaliskuussa 2023 ja saatiin päätökseen marraskuussa 2024.
Opinnäytetyön tuloksena saavutettiin huomattavaa kehitystä työtehtävien tehostamisessa ja organisoinnissa sekä viestinnässä. Opinnäytetyöprosessin tuloksena on todettu tehokkaan viestinnän, selkeän tehtävänjaon ja erilaisten järjestelmien monipuolisen käyttämisen olevan keskeisiä tekijöitä kesärekrytoinnissa onnistumisessa.