Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Miten kuvasisältö määrittelee suomalaisten kuluttajien majoitusvalintoja Airbnb-alustalla

Muilu, Jussi (2024)

 
Avaa tiedosto
Muilu_Jussi.pdf (1007.Kt)
Lataukset: 


Muilu, Jussi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112831018
Tiivistelmä
Majoitusten määrä Airbnb-alustalla on kasvanut merkittävästi Suomessa viime vuosina, mikä on lisännyt kilpailua majoittajien välillä. Erityisesti majoituskohteiden kuvien merkitys on korostunut kuluttajien teh- dessä päätöksiä majoitusvalinnoistaan. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka paljon majoituskoh- teen kuvat vaikuttavat suomalaisten majoitusvalintoihin Airbnb-alustalla ja millainen rooli kuvien laadulla ja informatiivisuudella on ostoprosessissa.
Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena, ja aineisto kerättiin verkkokyselyllä, jota jaettiin suoma- laisille Airbnb-käyttäjille eri Facebook-ryhmissä. Kyselyn tavoitteena oli saada kattava otos suomalaisista Airbnb-käyttäjistä, jotta voitiin selvittää kuvien vaikutus majoitusvalintoihin verrattuna muihin tekijöihin, kuten hintaan ja arvosteluihin.
Tulokset osoittivat, että vaikka kuvat eivät ole aina tärkein tekijä majoitusvalinnoissa, ne ovat usein ratkai- sevassa roolissa erityisesti silloin, kun sijainti ja hinta ovat samankaltaisia. Kuvien informatiivisuus nousi sel- västi tärkeämmäksi tekijäksi kuin pelkkä kuvien laatu. Tutkimuksessa havaittiin, että laadukkaat ja informa- tiiviset kuvat voivat merkittävästi lisätä kohteen houkuttelevuutta. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että majoittajien kannattaa panostaa kuviin erityisesti niiden informatiivisuuden osalta, sillä se vaikuttaa vah- vasti kuluttajien valintoihin ja voi kasvattaa kohteen varausastetta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste