Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Muutosjohtamisen vaikutus työhyvinvointiin asiakaspalvelukeskuksessa

Mulari, Hanna (2024)

 
Avaa tiedosto
Mulari_Hanna.pdf (936.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Mulari, Hanna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112931215
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia muutosjohtamista, työhyvinvointia ja näiden merkitystä asiakaspalvelutyössä. Opinnäytetyössä tutkittiin, miten muutosjohtaminen vaikuttaa työhyvinvointiin kohdeyrityksen asiakaspalvelukeskuksessa sekä millainen vaikutus organisaatiomuutoksella on työmotivaatioon ja mikä on työhyvinvoinnin merkitys muutoksessa.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostuu muutosjohtamisesta, työhyvinvoinnista ja asiakaspalvelusta. Muutosjohtaminen on ihmisten johtamista ja ohjaamista nykyisestä tilanteesta kohti asetettua tavoitetta ja visioita. Työhyvinvointi tarkoittaa kokonaisvaltaista hyvinvointia työntekijällä, johon kuuluu fyysinen, henkinen ja sosiaalinen hyvinvointi.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena kohdeyrityksen asiakaspalvelukeskukselle. Tiedonkeruumenetelmänä oli strukturoitu kysely, joka toteutettiin sähköisenä Webropol-kyselynä. Kyselylomakkeen kysymykset sisälsivät muutosjohtamiseen, työmotivaatioon ja työhyvinvointiin liittyviä kysymyksiä. Kyselyyn vastasi 56 vastaajaa.
Tulosten perusteella työ asiakaspalvelukeskuksessa koettiin pääsääntöisesti mielekkääksi paikaksi työskennellä. Työhyvinvoinnin merkitys organisaatiomuutoksessa voidaan nähdä selkeästi olevan suuri tulosten perusteella. Tutkimustulokset osoittivat, että vastaajat jakautuivat selvästi kahtia sen suhteen, miten muutos vaikutti yleiseen työmotivaatioon sekä miten muutosjohtaminen vaikutti yleiseen työhyvinvointiin.
Tutkimustulosten avulla kohdeyrityksen asiakaspalvelukeskus sai vastaajilta tärkeää ja ajankohtaista tietoa menneistä muutoksista sekä yleistä palautetta ja kehitysideoita tulevia muutoksia varten.  
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste