Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen uudelleenbrändäys 2020-luvulla – tapaus Twitteristä X:ksi

Raitala, Konsta (2024)

Avaa tiedosto
Raitala_Konsta.pdf (3.989Mt)
Lataukset: 


Raitala, Konsta
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112931399
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten yritysten uudelleenbrändäysprosessi tapahtuu 2020-luvulla. Opinnäytetyössä tarkasteltiin tekijöitä, jotka vaikuttavat yrityksen brändikuvaan ja miten näihin tekijöihin puututtiin uudelleenbrändäys prosessin aikana. Lisäksi tutkielmassa selvitettiin, millä mittareilla uudelleenbrändäyksen onnistumista voidaan arvioida.

Tutkimusmenetelminä käytettiin brändäykseen, uudelleenbrändäykseen ja brändijohtajuuteen liittyvää kirjallisuutta, josta rakennettiin työlle teoreettinen viitekehys. Tätä viitekehystä käytettiin esimerkkitapauksena toimineen Twitterin uudelleenbrändäystä X:ksi onnistumisen tai epäonnistumisen analysoimiseen. Opinnäytetyö sisälsi itse toteutetun kyselyn aiheeseen liittyen.

Tutkimuksen tulokset vahvasti viittasivat siihen, että Twitterin toteuttama uudelleenbrändäysprosessi X:ksi oli epäonnistuminen. Kyselyn mukaan asiakkaat eivät olleet pääosin tyytyväisiä alustan uuteen ilmeeseen. Opinnäytetyön kyselyn tuloksia tukevat jo olemassa olevat tutkimukset aiheesta.

Vaikka opinnäytetyön tutkimustulokset viittaavat epäonnistumiseen, tapaus on vielä tuore ja altis merkittäville muutoksille. Uudelleenbrändäyksen mahdollisen pitkäaikaisen menestyksen arvioimiseksi tarvitaan huomattavasti lisää tutkimusta tulevina vuosina, jotta voidaan selvittää ovatko nykyiset tappiot brändin arvossa ja brändikuvassa sen arvoisia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste