• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Näytä viite

Asiantuntijayrityksen työnantajakuva liiketalouden opiskelijoiden silmissä : Case: POP Pankki

Ravaska, Ville (2015)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Ravaska_Ville.pdf (1.086Mt)
Lataukset: 


Ravaska, Ville
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502112119
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia toimeksiantajana toimineen POP Pankin työnantajakuvaa liiketalouden opiskelijoiden keskuudessa. Työn tavoitteena oli tutkia, millaisia mielikuvia opiskelijoilla on POP Pankista työnantajana ja mitä kautta he ovat mielikuvansa luoneet sekä kuinka kiinnostuneita he ovat työskentelemään POP Pankissa tai pankki- ja rahoitusalalla ylipäätään.

Teoreettinen viitekehys käsitteli yrityskuvaa ja erityisesti työnantajakuvaa sen erityistapauksena. Työnantajakuvasta esille nostettiin erityisesti ulkoinen työnantajakuva ja sen ominaisuudet asiantuntijayritysten kohdalla. Työnantajakuvasta käsiteltiin termin määrittelyn jälkeen sen eroja yrityskuvan suhteen, rakentumista ja hyötyjä sekä ongelmia.

Tutkimus toteutettiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena. Tutkimuksen perusjoukkona olivat Jyväskylän ammattikorkeakoulun liiketalouden opiskelijat. Kysely toteutettiin sähköpostikyselynä Webropol- ohjelman avulla, ja se lähetettiin kaikille 216 opiskelijalle, jotka olivat antaneet luvan käyttää tietojaan tutkimusten toteuttamiseen. Kyselyyn vastaukset saatiin 79 opiskelijalta, ja vastausprosentiksi saatiin 37 %. Lomake sisälsi lähinnä strukturoituja kysymyksiä, joilla hankittiin tietoa opiskelijoiden mielikuvista POP Pankista sekä pankki- ja rahoitusalasta työnantajina.

Tutkimuksen tuloksista selvisi, että POP Pankin työnantajakuva on kohtuullisella tasolla, mutta pankki on opiskelijoiden keskuudessa huonosti tunnettu työnantaja. Opiskelijoista erityisesti finanssialaan erikoistuneilla oli hyvä mielikuva POP Pankista työnantajana. Tutkimuksen tulosten mukaan POP Pankin tulee tulevaisuudessa panostaa näkyvyyteen alan opiskelijoiden keskuudessa ja rakentaa näkyvyyden lisäämisen yhteydessä työnantajakuvaansa. Jatkotutkimuskohteina voivat olla vastaavan sisäisen työnantajakuvan tutkiminen sekä viestinnän tarkempi tutkiminen heikon tunnettuuden syiden selvittämiseksi.
 
Kokoelmat
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus