Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työohje Pirkanmaan hyvinvointialueen välitystilipalveluille

Salo, Pasi (2024)

 
Avaa tiedosto
Salo_Pasi.pdf (607.4Kt)
Lataukset: 


Salo, Pasi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120232009
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimeksiantona Pirkanmaan hyvinvointialueen talouden tukipalvelutyksikön välitystilipalveluiden työtapoja. Kyseessä oli toiminnallinen opinnäytetyö, ja tuotoksena syntyi työohje välitystilinhoitajille eli taloussihteereille.

Pirkanmaan hyvinvointialue on Suomen suurin hyvinvointialue, johon kuuluu 23 kuntaa. Opinnäytetyön tekijä toimii taloussihteerinä kyseisessä organisaatiossa, mikä antoi vahvan käytännön pohjan työn toteutukselle. Opinnäytetyön tarkoituksena on pyrkiä ratkaisemaan välitystilipalvelun toiminnallisia haasteita kehittämällä työohje, jolla yhtenäistetään toimintatapoja, parannetaan työntekijöiden tehokkuutta ja palvelun laatua sekä perehdytetään uusi työntekijä.

Opinnäytetyön pääongelma oli puutteellisen työohjeistuksen korvaaminen uudella ajankohtaisella ja toimivalla työohjeella. Keskeiset tutkimuskysymykset liittyvät siihen, miten työohje tulisi rakentaa vastaamaan käytännön tarpeita ja mitkä asiat tulee ottaa huomioon sen sisällössä. Lisäksi selvitettiin lainsäädännön vaatimuksia välitystilipalveluille sekä sosiaaliturvamuutosten vaikutuksia asiakkaisiin ja sitä kautta taloussihteereihin.

Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin havainnointia ja kahta teemahaastattelua. Ensimmäisen teemahaastattelun tarkoituksena oli kartoittaa tarkemmin toimeksiantajan edustajan näkemystä, toiveita ja rajauksia työohjeesta. Toinen teemahaastattelu syventyi enemmän työohjeen konkreettiseen sisältöön.

Tuloksena syntyi toimeksiantajan toiveita vastaava työohje välitystilipalveluiden keskeisistä työtehtävistä. Työohjetta tullaan kehittämään jatkossa toimintamallien muuttuessa ja asiakastietojärjestelmämuutoksen yhteydessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste