Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkoportfolion ja henkilöbrändin rakentaminen

Pietikäinen, Tytti (2024)

 
Avaa tiedosto
Pietikainen_Tytti.pdf (4.462Mt)
Lataukset: 


Pietikäinen, Tytti
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120332133
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on verkkoportfolion ja henkilöbrändin rakentaminen. Työn tavoitteena oli luoda tietoperusta ja verkkosivusto, joka tukee henkilöbrändiä ja auttaa tulevaisuuden työnhaussa. Työssä rajattiin ulkopuolelle portfoliossa esitettävät yksittäiset projektit sekä kirjoittajan sosiaalisen median kanavat.

Tietoperustassa käsiteltiin ajankohtaista teoriaa ammattilaisten lähteiden avulla henkilöbrändäyksestä sekä verkkosivujen suunnittelusta. Teoriassa käsiteltiin muun muassa brändin ja verkkosivujen visuaalisia elementtejä, kuten typografiaa ja värimaailmaa, sekä niiden merkitystä. Visuaalisen ilmeen tueksi luotiin henkilöbrändille oma logo, väripaletti ja typografia. Portfoliosivuston rakentamisen tukena käytettiin vertailuanalyysimenetelmää, eli benchmarkingia. Vertailuanalyysin avulla kerättiin muiden verkkosivujen parhaat tavat ja elementit sekä saatiin inspiraatiota rakenteeseen ja visuaaliseen ilmeeseen. Lopputuotoksena luotiin verkkosivusto kokonaisuudessaan Wix-alustalla. Alusta valittiin sen käytännöllisyyden vuoksi, jotta tekijä pystyi luomaan optimaalisesti henkilöbrändiä tukevan verkkosivun. Vertailuanalyysissä vertailtiin myös tunnettuja henkilöbrändejä ja analysoitiin niiden vaikuttavuutta sekä nettisivuja aiheen tukemiseksi.

Opinnäytetyö toteutettiin syksyn 2024 aikana, ja prosessin aikana kohdattiin haasteita erityisesti aikataulussa pysymisen sekä laajan lähdeaineiston hallinnan osalta. Nämä haasteet ratkaistiin tehokkaalla priorisoinnilla ja tavoitteiden selkiyttämisellä, mikä mahdollisti työn valmistumisen suunnitellusti. Lopputuloksessa korostui portfoliosivuston jatkuvan kehityksen merkitys myös opinnäytetyön jälkeen. Portfoliosivusto toimii tulevaisuudessa vahvana perustana tekijän ammatilliselle kehittymiselle, työnhaulle ja henkilöbrändin vahvistamiselle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste