Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändikäsikirja: Kulttuuritoimija Pensselitehdas Porvoo

Saikkala, Eetu (2024)

 
Avaa tiedosto
Saikkala_Eetu.pdf (3.330Mt)
Lataukset: 


Saikkala, Eetu
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120332186
Tiivistelmä
Brändäys on oleellinen osa jokaisen yrityksen, yhdistyksen tai minkä tahansa muun organisaation kokonaisuutta. Vahvan brändin avulla voidaan helpottaa organisaation eri toimintojen työtä ja toteutusta.

Tässä opinnäytetyössä käsitellään brändin kokoamista yhtenäiseksi kokonaisuudeksi brändikäsikirjan muodossa. Opinnäytetyöprosessi aloitettiin helmikuussa 2024 toimeksiannolla ja päättyi lokakuussa 2024, kun opinnäytetyö saatiin valmiiksi. Brändikäsikirja on aiheena ajankohtainen toimeksiantajalle, koska heidän toimintansa on vielä suhteellisen uutta kulttuuritoimialalla. Pensselitehdas Porvoo aloitti toimintansa vuoden 2023 alkuvuodesta ja avasi tilansa julkiseen käyttöön elokuussa 2023. Toimintaa kehitetään koko ajan eteenpäin, joten selkeä kuva brändikokonaisuudesta luotiin yhdistykselle brändikäsikirjan avulla.

Opinnäytetyö noudattaa Haaga-Helian ammattikorkeakoulun perinteistä raportin rakennetta, missä on johdanto, tietoperusta, empiirinen osuus ja pohdinta. Tässä opinnäytetyössä tietoperustaa on kaksi päälukua. Ensimmäisessä luvussa käytiin läpi mitä brändityö on ja mitä asioita brändikäsikirja tyypillisesti sisältää. Toisessa luvussa kerrottiin mitä on kulttuuri ja kulttuuritoiminta, mikä on kulttuurien brändi ja millaista kulttuuri toiminta on juuri Porvoossa, missä toimeksiantaja sijaitsee. Empiirinen osuus sisältää benchmarkingia eli vertailuanalyysia, jossa vertailtiin eri kulttuurialan toimijoiden brändikäsikirjoja ja -ohjeistuksia. Empiirinen osuus sisältää myös luvun brändikäsikirjan suunnittelusta ja luomisesta

Brändinkäsikirjan suunnittelussa ja toteutuksessa on hyödynnetty benchmarkingia, Pensselitehdas Porvoon nettisivuja ja aikaisemmin käytyjä keskusteluja toimeksiantajan kanssa. Itse valmis brändikäsikirja sisältyy kahdesta pääluvusta, jotka ovat brändin sydän ja visuaalinen ilme. Brän-din sydän kappale sisältää Pensselitehdas Porvoon mission, vision, historian ja tone of voicen. Visuaalinen ilme taas sisältää brändin logon, logolle käyttöohjeet, typografian, värimaailman, muotokielen, kuvamaailman ja käytännön esimerkkejä miten kaikkia visuaalisen ilmeen elementtejä voi hyödyntää viestinnässä. Brändikäsikirja on luotu käyttämällä Adobe Illustrator- ja Photos-hop -ohjelmia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste