Sosiaalisen median vuosikello yökerho Bricksille
Joensuu, Miisa (2024)
Joensuu, Miisa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120231920
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120231920
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön päämääränä oli luoda yökerho Bricksille työkalu sosiaalisen median ylläpitoon ympäri vuoden. Toimeksiantajana työlle toimii NoHo Partners Oyj, jonka alla Bricks-yökerho toimii. Tavoitteena opinnäytetyölle oli saada yökerholle toimiva työkalu, jonka avulla Bricks saisi lisää aktiivisuutta sosiaalisen median alustoilla. Aktiivisuuden myötä yökerho toivoisi saavansa enemmän näkyvyyttä ja tämän myötä lisää uutta asiakaskuntaa sekä heräteltyä vanhaa asiakaskuntaansa. Opinnäytetyössä keskitytään sosiaalisen median vuosikellon suunnitteluun ja teoriaosuuteen. Yökerholla on käytössään ennestään Instagram, verkkosivut, Facebook ja TikTok, mutta aktiivisuus sosiaalisen median eri alustoilla painottuu tällä hetkellä pelkästään Instagramin puolelle. Opinnäytetyön tavoitteena on lisätä aktiivisuutta erityisesti Instagramissa ja TikTokissa. Yökerholla ei ennestään ole käytössään minkäänlaista markkinointisuunnitelmaa. Työ jaetaan eri osuuksiin, joissa yhdessä käsitellään yökerho Bricksiä yrityksenä ja avataan sosiaalisen median lähtötilannetta. Toisessa osuudessa käsitellään tiedonkeruun vaihetta, jossa on mukana haastattelut ja SWOT-analyysi. Kolmas on toiminnallinen osuus, jossa avataan enemmän vuosikelloa ja sen käyttöä. Opinnäytetyössä ei kuitenkaan käsitellä yrityksen markkinoinnin muita osa-alueita. Sosiaalisen median suunnitelma on luotu yökerho Bricksille tulevaisuutta ajatellen, joten tästä syystä opinnäytetyössä ei pystytä käsittelemään vielä vuosikellon käytännön vaikutuksia aktiivisuuteen ja näkyvyyteen liittyen. Itse toteutus jää toimeksiantajan vastuulle.