Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median postaukset osana pankkien markkinointia

Puodinketo, Jussi (2024)

 
Avaa tiedosto
Puodinketo_Jussi.pdf (819.2Kt)
Lataukset: 


Puodinketo, Jussi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120332234
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin kolmen eri pankin markkinointia erilaisilla sosiaalisen median kanavilla. Tutkimuksen kohteina olivat pankkien julkaisemat somepostaukset, jotka kerättiin talteen pankkien sometilien syötteistä valittuna aikana. Tutkimuksessa keskityttiin pankkien väliseen vertailuun käymällä läpi kyseisiä somepostauksia. Tutkimuksen suorana tavoitteena oli selvittää, että miten valitut pankit toteuttivat niiden markkinointia somejulkaisujen avulla.

Työn teoreettisessa osuudessa kerrottiin sosiaalisen median erilaisista ominaisuuksista ja niiden hyödyntämisestä osana markkinointia. Olennaisia läpikäytäviä asioita olivat esimerkiksi useat markkinointikeinot sekä asiakasprofiilien hahmottaminen. Työn teoriassa esiteltiin myös tutkimuksessa käytettävät somekanavat. Erilaisilla somekanavilla on juuri niille suunnattuja käyttötarkoituksia ja ominaisuuksia, joiden ilmi tuominen oli tarpeellista. Teoreettisen osuuden lopussa esiteltiin tutkimukseen kuuluvat pankit. Niistä käytiin läpi niiden rakenteelliset yksityiskohdat sekä asemat finanssialalla.

Tutkimus toteutettiin laadullista tutkimusmenetelmää hyödyntämällä. Työn empiirisessä osuudessa pankkien julkaisemat somepostaukset kerättiin yhteen ja niiden tiedot dokumentoitiin osaksi suunnittelemiani benchmark-taulukoita. Postausten tiedot lokeroitiin taulukkojen eri osa-alueisiin, jolloin tietoja pystyi vertailemaan helpommin keskenään. Tuloksia vertailtiin sanallisesti ja samalla arvioitiin pankkien suoriutumista valittuna aikana.

Pankkien suoriutuminen somessa oli hyvin verrattaessa niiden yleiseen suosioon taloudessa. Isoimmat pankit panostivat yleisesti eniten postauksiinsa ja saivat enemmän näkyvyyttä reaktioiden muodossa. Taulukoissa oli kiinnitetty merkittävästi huomiota postausten jakamiseen niiden sisältöjen mukaan. Yleisesti pankit keskittyivät viestimään hyvin samanlaisista asioista, mutta hieman omilla pankkikohtaisilla tavoillaan. Tutkimustuloksista sai myös huomattavaa selkeyttä siitä, että miten postausten sisällöt jakautuivat hieman eri tavoilla tiettyjen somekanavien mukaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste