Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Into Seinäjoen markkinoinnin kehittäminen Z-sukupolvelle

Manninen, Hanna (2024)

 
Avaa tiedosto
Manninen_Hanna.pdf (649.0Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Manninen, Hanna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120232068
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on Into Seinäjoen markkinoinnin kehittäminen Z-sukupolvelle. Toimeksiantajana toimii kaupungin kehitysyhtiö, jonka asiakkaita ovat alkavat, kehittyvät ja alueelle sijoittuvat yritykset. He tarjoavat Seinäjoen alueen yrityksille monipuolisesti yritystoimintaa tukevia palveluita.

Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkimuksellisia keinoja hyödyntämällä löytää uusia menetelmiä ja kiinnostavia kokonaisuuksia tai aiheita, jotka kiinnostavat Z-sukupolvea. Työn tarkoituksena ei välttämättä ollut löytää kokonaisvaltaista ratkaisua, vaan pikemminkin ohjata toimintaa oikeaan suuntaan tulevaisuutta silmällä pitäen, jotta uusia kohderyhmiä tavoitetaan.

Into kokee tärkeäksi, että myös nuoremmat ikäpolvet löytäisivät heidän palvelunsa riippumatta siitä, missä vaiheessa yrittämisen polkua he ovat. Lähestyin aihetta vertailuanalysoimalla (benchmarkkaus) aiheen kannalta olennaisia markkinointitutkimuksia ja sekä tutustumalla kohderyhmään. Kehitystyön osana kartoitin parhaimmat keinot kohderyhmän tavoittamiseen markkinoinnin näkökulmasta. Kehityshankkeen lopussa tein tutkimustyön lopputulosten perusteella johtopäätöksiä ja niiden pohjalta kehitysehdotuksia.

Uskon, että panostamalla jo olemassa oleviin sosiaalisen median kanaviin Into voi tavoittaa uusia Z-sukupolveen kuuluvia henkilöitä. Osana markkinoinnin kehittämistä, heidän kannattaa osallistaa kohderyhmään kuuluvia henkilöitä palvelumuotoilun keinoin ja Z-sukupolvelle tulisi luoda oma markkinointistrategia. Inton markkinoinnin viestintätyyli, visuaalinen ilme ja äänimaailma sekä sisältö pitää hioa kohderyhmää puhuttelevammaksi. Aineisto osoittaa, että sosiaalisessa mediassa aktivoituminen eri tavoin on erityisen tärkeää Z-sukupolvea ajatellen, sillä he arvostavat vuorovaikutuksellisuutta myös siellä. Z-sukupolven edustajat arvostavat ja pitävät aidoimpana mikrovaikuttaja ja käyttäjälähtöisiä sisältöjä. Into voisi kehitellä kohderyhmälle erilaisia kohdennettuja kampanjoita ja uusia tapahtumakonsepteja. Näiden yhteydessä tulisi tehdä erottuvaa ja kohderyhmää puhuttelevaa tapahtumamarkkinointia. Tekoälyä kannattaa hyödyntää datan analysoimisessa ja markkinoinnin kehittämisessä, mutta markkinoijan tulisi pitää mielessä tietoturvallisuus ja kohtuullisuus. Markkinointia tulisi kehittää jatkuvasti kerätyn palautteen ja datan perusteella.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste