Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

TikTok osana sitouttavaa viestintää: Lyhytvideo-konsepti WWF Suomelle

Koski, Viivi (2024)

 
Avaa tiedosto
Koski_Viivi.pdf (12.48Mt)
Lataukset: 


Koski, Viivi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120332285
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä kehitettiin WWF Suomen käyttöön lyhytvideokonsepti, joka on helposti toistettavissa ensisijaisesti TikTok- ja myös Instagram Reels -alustoilla. Konseptin tavoitteena oli vastata WWF Suomen tarpeeseen kehittää lyhytvideotuotantoa. Työssä luotiin "Arjen vinkki" -konsepti, jonka tarkoituksena on tarjota ihmisille yksinkertaisia vinkkejä arjen ympäristötekoihin lyhytvideoiden avulla ja edistää näin käyttäytymisen muutosta ympäris- töystävällisempään suuntaan.

Opinnäytetyön tietoperustassa tarkasteltiin sosiaalisen median ja TikTokin käsitteitä sekä sosiaalisen median käyttöä Suomessa ja maailmalla. Erityisesti perehdyttiin menestyvän TikTok-videon ominaisuuksiin. Työssä tuotettiin WWF Suomelle kaksi testivideota: toinen käsitteli muoviroskan vähentämistä arjessa ja toinen eläinperäisten tuotteiden vähentämistä ruokavaliossa. Näiden videoiden analytiikkaa arvioitiin toistuvasti, ja tulosten pohjalta kehitettiin konseptia eteenpäin. Lisäksi videoiden tuotantoprosessista saadut kokemukset ja aikaisempi tutkimustieto vahvistivat konseptin pohjaa.

Lopputuloksena WWF Suomelle luotiin viisiosainen "Arjen vinkki" -lyhytvideokonsepti, jonka tavoitteena on olla helposti toteutettavissa ja tarjota kohderyhmälle innostava ja kevyt tapa osallistua ympäristötekoihin arjessaan. Konsepti on suunniteltu joustavaksi ja toistettavaksi, ja sen avulla WWF Suomi voi vahvistaa viestintäänsä pitkällä aikavälillä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste