Verkkokaupan toteutus yritykselle Handmade By Adrianne
Tome, Adrianne (2024)
Tome, Adrianne
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120332360
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120332360
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli rakentaa valitun ajanjakson aikana toimiva verkkokauppa yritykselle Handmade By Adrianne. Lisäksi sen ohella perehdyttiin verkkokaupan historiaan, Suomen verkkokauppamarkkinoihin ja markkinointiin. Työ toteutettiin päiväkirjamuotoisena opinnäytetyönä, jonka myötä viikkokohtainen raportointi tehdystä työstä sekä valinnoista oli mahdollinen.
Työn edellytykset täyttyivät laajan opintokokonaisuuteen perehtymisen myötä ja yrityksen tarpeesta siirtää myynti sosiaalisesta mediasta verkkokauppaan. Tavoitteena oli verkkokaupan rakentamisen myötä kasvattaa yrityksen tunnettavuutta ja myyntiä sekä lisäksi muovata sosiaalisen median kanavista alustat markkinoinnille.
Verkkokauppa rakennettiin ajanjakson puitteissa WooCommerce alustaa käyttäen ja viikkokatsaukset muodostivat yksinkertaisen ohjenuoran kaupan rakentamiseen alusta loppuun.
Lopputuloksena oli toimiva, asiakkaita palveleva ja helposti ylläpidettävä verkkokauppa, tuplaantuneet myyntitulokset ja eteenpäin nytkähtänyt markkinointi sosiaalisen median kanavissa.
Työn edellytykset täyttyivät laajan opintokokonaisuuteen perehtymisen myötä ja yrityksen tarpeesta siirtää myynti sosiaalisesta mediasta verkkokauppaan. Tavoitteena oli verkkokaupan rakentamisen myötä kasvattaa yrityksen tunnettavuutta ja myyntiä sekä lisäksi muovata sosiaalisen median kanavista alustat markkinoinnille.
Verkkokauppa rakennettiin ajanjakson puitteissa WooCommerce alustaa käyttäen ja viikkokatsaukset muodostivat yksinkertaisen ohjenuoran kaupan rakentamiseen alusta loppuun.
Lopputuloksena oli toimiva, asiakkaita palveleva ja helposti ylläpidettävä verkkokauppa, tuplaantuneet myyntitulokset ja eteenpäin nytkähtänyt markkinointi sosiaalisen median kanavissa.