Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vuosisuunnitelma Ravintolayhtiö Hiisi Oy:n sosiaalisen median markkinointi-toimenpiteille

Jäntti, Riikka (2024)

 
Avaa tiedosto
Jantti_Riikka.pdf (1.185Mt)
Lataukset: 


Jäntti, Riikka
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120332464
Tiivistelmä
Huolella suunniteltu sosiaalisen median markkinointi on tärkeä osa nykypäivän yritysten markkinointia. Ihmiset viettävät kasvavassa määrin aikaa sosiaalisen median alustoilla, joten myös yritysten tulisi näkyä näillä alustoilla. Opinnäytetyön lähtökohtana oli selvittää, kuinka Ravintolayhtiö Hiisi Oy:n sosiaalisen median markkinoinnista saataisiin suunnitelmallisempaa sekä tehokkaampaa, ja millä keinoilla sekä työkaluilla tavoitteisiin päästään. Ravintolayhtiö Hiisi Oy on jyväskyläisen Panimoyhtiö Hiisi Oy:n (Panimo Hiisi) panimon ravintola. Panimon ja ravintolan sosiaalisen median kanavat ovat yhteiset. Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, ja tutkimusaineisto kerättiin toimeksiantajan yrityksen sisäisellä puolistrukturoidulla pienryhmähaastattelulla toukokuussa 2024. Haastattelussa käytettiin arvostava haastattelun (Appreciative Inquiry) näkökulmaa, jossa tunnistetaan yrityksen vahvuuksia ja hyödynnetään niitä tulevan toiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä. Haastattelusta saatu tutkimusaineisto analysoitiin aineistolähtöisellä sisällönanalyysi menetelmällä, ja johtopäätöksiä tehtiin peilaamalla aineistoa teoreettiseen viitekehykseen. Tuloksissa selvisi, että Ravintolayhtiö Hiisi Oy:n sosiaalisen median markkinoinnissa oli valmiiksi hyvä brändin mukainen ilme. Julkaistu markkinointi noudatti brändin tyyliä ja se oli hyvin tunnistettavissa. Markkinoinnista kuitenkin puuttui selkeästi suunnitelmallisuus, joka johti epäsäännölliseen markkinointiin sekä usein yritys heräsi liian myöhään markkinoimaan tulevia tapahtumia. Myös ravintolan ääni oli jäänyt pimentoon markkinoinnissa. Tutkimustulosten ja johtopäätösten pohjalta Ravintolayhtiö Hiisi Oy:lle toteutettiin markkinoinnin vuosikello vuodelle 2025. Vuosikello auttaa yritystä hahmottamaan vuoden markkinoinnin kannalta tärkeät markkinointikohteet ajoissa ja se on helposti muokattavissa tulevien vuosien tarpeisiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste