Live Studion möter kunden : en kvalitativ studie om kundupplevelsen i Dermosil Live Studio
Vägar, Johanna (2024)
Vägar, Johanna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432739
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432739
Tiivistelmä
Denna studie utforskar viktiga faktorer som kan bidra till ett företags framgång, den undersöker även hur Dermosils nyöppnade Live Studio påverkat både företaget och kunderna. Centrala teman som respondenten kommer att skriva om i studien inkluderar olika marknadsföringsstrategier, kundbeteende och personlig rådgivning. Detta examensarbete är ett beställningsarbete av företaget Dermoshop Oy, därför kommer respondenten även att skriva om företaget och deras Live Studio. I denna studie vill respondenten få en förståelse om kundernas nöjdsamhetsnivå och följden av behandlingarna, baserat på feedback från Live Studions kunder.
En enkät användes för att samla in data, och innehållsanalys användes för att analysera svaren.
Studien visade att kundnöjdsamheten med Live Studio var anmärkningsvärt hög. Informanterna var särskilt nöjda med personalens professionalism, service och miljön i Live Studio och behandlingsrummet. Nästan alla informanter rapporterade en sannolikhet att rekommendera behandlingen till andra, och mer än hälften upplevde också att de köpt eller planerar att köpa fler produkter från Dermosil efter sin upplevelse i Live Studion jämfört med innan, vilket bevisar att Live Studion påverkat Dermosil och kunderna positivt. This study explores important factors that can contribute to a company´s success, the study also examines the effect of Dermosil’s newly opened Live Studio on both the company and on customers. Key topics the respondent will write about in this study include different marketing strategies, customer behavior and personalized customer care. This thesis is a commissioned work by the company Dermoshop Oy, therefore the respondent will also write about the company and their Live Studio. In this study, the respondent wants to understand customer satisfaction level and treatment outcomes, based on feedback from the Live Studio customers. The method survey was used to gather data, and the method content analysis was used to later analyze the responses.
The study revealed that customer satisfaction was remarkably high with the Live Studio, the informants were especially happy with the staff’s professionalism, service and the environment in the Live Studio and treatment room. Almost all the informants reported a likelihood to recommend the treatment to other people and more than half also experienced that they have bought or are planning on buying more products from Dermosil after their experience In the Live Studio compared to before, which shows that the Live Studio has affected Dermosil and the customers positively.
En enkät användes för att samla in data, och innehållsanalys användes för att analysera svaren.
Studien visade att kundnöjdsamheten med Live Studio var anmärkningsvärt hög. Informanterna var särskilt nöjda med personalens professionalism, service och miljön i Live Studio och behandlingsrummet. Nästan alla informanter rapporterade en sannolikhet att rekommendera behandlingen till andra, och mer än hälften upplevde också att de köpt eller planerar att köpa fler produkter från Dermosil efter sin upplevelse i Live Studion jämfört med innan, vilket bevisar att Live Studion påverkat Dermosil och kunderna positivt.
The study revealed that customer satisfaction was remarkably high with the Live Studio, the informants were especially happy with the staff’s professionalism, service and the environment in the Live Studio and treatment room. Almost all the informants reported a likelihood to recommend the treatment to other people and more than half also experienced that they have bought or are planning on buying more products from Dermosil after their experience In the Live Studio compared to before, which shows that the Live Studio has affected Dermosil and the customers positively.