Lahden Kalamarkkinoiden markkinointi nykypäivään budjettiystävällisesti
Pakarinen, Kiia-Maria (2024)
Pakarinen, Kiia-Maria
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432748
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432748
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä kartoitettiin miten Lions Club Lahti Vesijärvi ry voisi ryhtyä toteuttamaan ja kehittämään järjestämänsä tapahtuman Lahden Kalamarkkinoiden markkinointia budjettiystävällisesti tuoden sen nykypäivään. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa selkeitä ja konkreettisia toimenpide- ja kehitysehdotuksia, joita toimeksiantaja voi toteuttaa itsenäisesti.
Työn tutkimuksellinen lähestymistapa oli tapaustutkimus. Tutkimusaineisto kerättiin laadullisilla menetelmillä teemahaastatteluilla ja vertailuanalyysillä. Teemahaastatteluilla kerätty aineisto käsiteltiin teemoittelulla. Vertailuanalyysissä tarkasteltiin eri kalamarkkinoiden kotisivuja. Teorioiden, teemahaastatteluiden ja vertailuanalyysin perusteella tuotettiin 16 toiminta- ja kehittämisehdotusta, jotka koostuivat markkinoinnin suunnittelusta, tapahtuman myyjien ja ohjelmiston moninaistamisesta sekä tapahtuman verkkosivujen ja sosiaalisen median kehittämisestä. Toiminta- ja kehittämisehdotuksissa otettiin huomioon vaatimus budjettiystävällisyydestä ja nonprofit-organisaation rajalliset resurssit.
Työn tutkimuksellinen lähestymistapa oli tapaustutkimus. Tutkimusaineisto kerättiin laadullisilla menetelmillä teemahaastatteluilla ja vertailuanalyysillä. Teemahaastatteluilla kerätty aineisto käsiteltiin teemoittelulla. Vertailuanalyysissä tarkasteltiin eri kalamarkkinoiden kotisivuja. Teorioiden, teemahaastatteluiden ja vertailuanalyysin perusteella tuotettiin 16 toiminta- ja kehittämisehdotusta, jotka koostuivat markkinoinnin suunnittelusta, tapahtuman myyjien ja ohjelmiston moninaistamisesta sekä tapahtuman verkkosivujen ja sosiaalisen median kehittämisestä. Toiminta- ja kehittämisehdotuksissa otettiin huomioon vaatimus budjettiystävällisyydestä ja nonprofit-organisaation rajalliset resurssit.
