Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ruokatorin lounastoiminnan kehittäminen palvelumuotoilun avulla

Kantsila, Maria (2024)

 
Avaa tiedosto
Kantsila_Maria.pdf (2.165Mt)
Lataukset: 


Kantsila, Maria
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432809
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin Prisma Loimaan Ruokatorille, jossa myydään asiakkaiden arkea helpottavia ruokaratkaisuja, kuten eineksiä, tuoretta lihaa ja kalaa, sekä päivän lounasta. Päivän lounaskonsepti oli Loimaan Prisman Ruokatorilla uusi toiminta, jossa huomattiin niin mahdollisuuksia kuin kehitystarpeitakin. Aiemmilla lounaslistoilla samat valmisruoat ja lisäkkeet toistuivat liian usein.

Tavoitteena oli lounastoiminnan kehittäminen ja asiakastyytyväisyyden kartoitus koko Ruokatorin tarjonnan ja asiakaspalvelun laadun osalta. Tarkoituksena oli monipuolistaa ruokalistaa asiakkaiden toiveet huomioiden ja selvittää mahdollisuus lounasruokien valmistamiseen osittain itse. Kehittämiskohdetta lähestyttiin palvelumuotoilun tuplatimanttimallin avulla, sen eri vaiheiden menetelmiä hyödyntäen. Työssä laadittu viiden viikon kiertävä ruokalista pilotoitiin tuplatimanttimallin viimeisessä vaiheessa käyttöön.

Kehitystyön tuloksesta hyötyivät niin asiakkaat kuin henkilökuntakin. Henkilökunnalle laaditut toimintaohjeet ja vakioidut ruokaohjeet itsevalmistettavien lounasruokien osalta, selkeyttivät lounastoimintaa ja ohjasivat henkilökuntaa työskentelemään oikein, laatu ja ruokaturvallisuus huomioiden. Uusi ruokalista ja sen markkinoiminen paransivat tiedonkulkua asiakkaille.

Koko Ruokatorin tarjontaan sekä asiakaspalvelun laatuun oltiin pääosin tyytyväisiä. Asiakkaiden tyytyväisyys säilytetään ammattitaitoisella palvelulla ja monipuolisella sesongin mukaisella tuotevalikoimalla. Lounasruokalistaa tulee jatkossakin aika ajoin uudistaa asiakkaiden toiveita kuunnellen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste