Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Urheilumyynti ja sen kehittäminen : case TPS Salibandy

Fälden, Oskari; Fälden, Anna (2024)

 
Avaa tiedosto
Falden_Falden.pdf (710.4Kt)
Lataukset: 


Fälden, Oskari
Fälden, Anna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432885
Tiivistelmä
Millä keinoilla urheilumyyntiä pystytään kehittämään?

Urheilun myynti ja kaupallistaminen on menestyvän urheiluseuran elinehto. Myös myynnin jatkuva kehittäminen ja uusien innovaatioiden kehittäminen urheilun kaupallistamisen eteen on tärkeä kulmakivi seurojen kehittymiselle.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää case seura TPS Salibandyn avulla, miten urheiluseuran kaupallista potentiaalia pystyttäisiin hyödyntämään maksimaalisesti ja millaisia uusia ideoita sen tueksi voitaisiin kehittää. Teoriaosuudessa käsitellään yritysmyynnin perusteita, sekä urheiluliiketoiminnan erityispiirteitä. Teoriaosuudessa avataan myös uusasiakashankinnan prosessia ja sitä, miten sen vaiheet voisivat helpottaa myynnin kehittämistä myös urheiluliiketoiminnassa.

Opinnäytetyön tutkimusosuus toteutettiin haastatteluiden avulla ja se oli kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus. Tutkimuksen haastattelut toteutettiin puolistrukturoituina haastatteluina, joissa haastateltiin case seura TPS Salibandyn henkilöitä ja seuran yhteistyökumppaneita. Tuloksia käsiteltiin siten, että seuralle saataisiin malleja toiminnan kehittämiseen ja samalla tutkittiin yleisiä näkemyksiä urheiluorganisaation myyntiprosesseihin liittyen.

Tutkimuksen tuloksena oli ideoita ja suosituksia case seura TPS Salibandylle sen myynnin kehittämisestä ja toiminnan kaupallistamisesta, sekä saatiin palautetta seuralle sen yhteistyökumppaneilta uusista kumppanuusideoista, sekä kehitettävistä osa-alueista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste