Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

TikTokissa toteutetun kestävyysmarkkinoinnin vaikutus kuluttajan ostopäätökseen : Case Ekolla Oy

Honkonen, Hennamaiju; Lassila, Roosa (2024)

 
Avaa tiedosto
Honkonen_Lassila.pdf (4.413Mt)
Lataukset: 


Honkonen, Hennamaiju
Lassila, Roosa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432851
Tiivistelmä
Opinnäytetyön perustana oli selvittää, onko Ekolla Oy:n asiakaskohderyhmä tietoinen yrityksen kestävyystoimenpiteistä ja vaikuttaako kohderyhmän ostopäätökseen kestävyyden eri teemojen esilletuominen TikTokissa. Tutkimuksessa selvitettiin myös sitä, millainen rooli vaikuttajien suositteluilla on kuluttajien ostopäätöksiin. Työ toteutettiin toimeksiantona Ekolla Oy:lle. Tutkimuksen tarkoituksena oli luoda ymmärrys Ekollan asiakaskohderyhmän ostopäätöksiin vaikuttavista tekijöistä ja kestävyyden roolista niiden ajurina. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Aineistonkeruumenetelmänä toimi verkkokysely. Tutkimuskyselyä jaettiin toimeksiantajan sosiaalisen median kanavissa, verkkosivuilla ja Tiimiakatemian viestintäkanavissa. Tutkimuskyselyyn saatiin 105 vastausta, joista kaikkia pystyttiin hyödyntämään. Tutkimusaineiston analysointi tehtiin käyttämällä tunnuslukuja ja ristiintaulukointia. Tuloksista ilmeni, että kuluttajat ovat kohtalaisen tietoisia Ekollan kestävyystoimenpiteistä. Tulokset antoivat myös ymmärtää, että kestävyys herättää teemana yhä enemmän kiinnostusta, mutta oman elämän kestävyysarvot eivät vielä korreloidu suoraan ostopäätökseen. Kestävyys ei myöskään yksinään riitä ohjaamaan ostopäätöstä. Hinta, laatu sekä suosittelut ja hyvät arvostelut ovat kestävyyttä suuremmassa roolissa ostopäätöksen kannalta. Tutkimuksessa tarkasteltu markkinoinnin keino oli vaikuttajamarkkinointi. Siitä saadut tulokset osoittavat, että Ekollan kannattaa jatkaa UGC-sisältöön panostamista. Koska tutkimustulokset osoittivat kasvavaa kiinnostusta kestävyysteeman osalta, toimeksiantajan tulisi kehittää kestävyystoimenpiteiden esilletuomista Tik-Tok -sisällöissään.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste