Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vaikuttajamarkkinoinnin rooli brändimielikuvan muodostumisessa

Tarkiainen, Juuso (2024)

 
Avaa tiedosto
Tarkiainen_Juuso.pdf (842.4Kt)
Lataukset: 


Tarkiainen, Juuso
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432877
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin sosiaalisen median käyttäjien kokemuksia vaikuttajamarkkinoinnin vaikutuksesta brändimielikuviin. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten vaikuttajamarkkinointiin suhtaudutaan sekä tarkemmin tunnistaa sosiaalisessa mediassa kohdattujen sisältöjen perusteella tekijöitä, joiden koetaan vaikuttavan mielikuviin brändeistä. Työ toteutettiin kvantitatiivisella tutkimusotteella.

Tutkimuksen aineisto kerättiin internetkyselyllä, jonka jakeluun hyödynnettiin tutkijan omia sosiaalisen median kanavia, sekä julkisia sosiaaliseen mediaan muodostuneita ryhmiä. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostuu tutkimusta koskevista aiheista, kuten sosiaalisesta mediasta, vaikuttajista, sekä brändistä ja brändimielikuvista. Teoreettinen viitekehys koottiin alan kirjallisuutta ja relevantteja internet-lähteitä hyödyntäen.

Tutkimuksen tulokset osoittivat, että kohdattu vaikuttajamarkkinointi voi vaikuttaa mielikuvaan brändistä huomattavasti. Brändimielikuvaan vaikuttavia tekijöitä on luonnollisesti useita, mutta lähtökohtaisesti kuluttajat kokevat mielekkääksi informatiivisen sisällön, johon he voivat luottaa ja jota pidetään aitona. Positiivisten vaikutusten aikaansaamisessa vaikuttajamarkkinoinnissa korostui sopivan vaikuttajan valinta, sekä brändin ja vaikuttajan arvojen kohtaaminen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste