Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Henkilöstöravintolan verkkokaupan kehittäminen : palvelutarpeen kartoitus sekä myytävän tuotteen ideointi

Raiskio, Elli-Noora Juulia (2024)

 
Avaa tiedosto
Raiskio_Elli-Noora.pdf (1.328Mt)
Lataukset: 


Raiskio, Elli-Noora Juulia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432943
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Lentokonetehtaan ravinto-osuuskunta, Ravintola Oskulle. Toimeksiantona oli kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa palvelemaan paremmin asiakaskuntaa ja tuottamaan lisämyyntiä. Toimeksianto rajattiin kehitystyön aloitukseen, jossa kartoitettiin palvelun tarve asiakaskyselyllä. Asiakaskyselystä saatujen tulosten pohjalta toteutettiin kaksi tuoteideointi työpajaa ravintola Oskun henkilökunnalle.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys nojaa palvelumuotoilun prosesseihin ja menetelmiin. Prosessikaaviona käytettiin tuplatimanttimallia. Tuplatimanttimalli koostuu kahdesta eri osasta. Tässä työssä ensimmäisessä osassa kerättiin asiakasymmärrystä asiakaskyselyllä, tutustuttiin markkinoilla oleviin muihin toimijoihin, sekä analysoitiin asiakaskyselyn tuloksia. Toisen osion suunnittelu ja toteutus laadittiin ensimmäisen osion tulosten pohjalta. Toisessa osiossa käytettiin luovan ideoinnin menetelmää, työpajaa. Työpajoja järjestettiin kaksi, joissa ideoitiin uusia tuotteita verkkokauppaan. Ideat ryhmiteltiin valmistukseen tarvittavan ajan ja kustannusten perusteella. Ryhmittely tehtiin helpottamaan tuotteiden valmistukseen tarvittavien resurssien suunnittelua.

Työn tavoitteena oli vastata kysymykseen, onko verkkokaupalle palveluna tarvetta, sekä ideoida seillä myytäviä tuotteita. Tulosten mukaan verkkokauppa palvelulle on kysyntää, joten kehitystyötä on kannattavaa viedä eteenpäin. Lisäksi tuloksena tästä työstä saatiin arvokasta tietoa asiakkaiden tarpeista ja mieltymyksistä, uusia työkaluja yrityksen sisäisen toiminnan tueksi, sekä kattava tuoteideapankki verkkokaupan kehitystyön avuksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste