Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakashankinnan ja asiakaskokemuksen kehittäminen sisältömarkkinoinnin keinoin

Jermoranta, Oona (2024)

 
Avaa tiedosto
Jermoranta_Oona.pdf (2.966Mt)
Lataukset: 


Jermoranta, Oona
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120433027
Tiivistelmä
Voidaan todeta, että tämä opinnäytetyö tarjosi arvokasta tietoa asiakashankinnasta ja asiakaskokemuksen kehittämisestä sisältömarkkinoinnin keinoin.
Työn tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle konkreettisia toimenpidesuosituksia, jotta asiakashankintaa sekä asiakaskokemusta pystyttäisiin parantamaan. Kyselytutkimuksen ja vertailuanalyysin yhdistelmä auttoi saavuttamaan
ymmärrystä asiakasryhmien tarpeista, tavoista ja odotuksista.
Opinnäytetyö onnistui vastaamaan tutkimuskysymyksiin. Kyselytutkimus antoi
tietoa siitä, miten asiakkaat suhtautuvat yrityksen palveluihin, mitä he arvostavat palveluissa ja millä tavoilla he haluavat olla vuorovaikutuksessa yrityksen
kanssa. Vertailuanalyysi täydensi tätä antamalla realistisen kuvan siitä, kuinka
saman alan toimijat tavoittavat asiakkaitaan ja pystyvät sitouttamaan heitä sisällöllään. Yhteenvetona voidaan todeta, että opinnäytetyön voi katsoa onnistuneen siinä, että se tuotti hyödyllisiä ehdotuksia ja keinoja toimeksiantajalle.
Opinnäytetyön avulla toimeksiantaja sai suoraa hyötyä asiakashankinnan ja
asiakaskokemuksen kehittämiseen konkreettisten toimenpidesuositusten
avulla. Tässä opinnäytetyössä tekijänä ja toimeksiantajana oli sama henkilö.
Tekijä sai myös tietoa kyselytutkimuksen ja vertailuanalyysin toteuttamisesta
ja analysoinnista, josta voi olla hyötyä myös tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön aikana ilmeni muutamia haasteita. Haasteena oli aineiston rajallisuus ja se, että osa kyselyyn vastanneista ei antanut täsmällisiä tietoja.
Pääasiassa vastaukset olivat täsmällisiä. Vertailuanalyysin osalta aineiston
saatavuutta hankaloitti tutkimuksen rajaaminen. Tutkimus oli rajattu koskemaan ainoastaan sosiaalisen median kanavia. Havaintoja olisi voinut vahvistaa laajemmalla aineistolla. Haasteista huolimatta tutkimukset osoittivat, että
oikea lähestymistapa yhdistäen määrällistä ja laadullista dataa voi tuottaa tehokkaat lähtökohdat asiakashankinnan ja asiakaskokemuksen kehittämiseen.
Jatkossa olisi hyödyllistä tarkastella tarkemmin, miten eri ikäryhmät reagoivat
erilaisiin sisältömuotoihin. Myös pitkittäistutkimus voisi antaa tärkeää dataa
siitä, miten asiakaskokemukset muuttuvat ajassa ja miten ne vaikuttavat asiakasuskollisuuteen. Näin voitaisiin syventää ymmärrystä siitä, miten asiakashankintaa ja asiakaskokemusta voidaan jatkuvasti kehittää vastaamaan asiakkaiden tarpeita ja toiveita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste