Yrityksen videomarkkinointi sosiaalisessa mediassa : sisällön luonti, jakelu ja optimointi someen
Pelttari, Aaro (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432987
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432987
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee yrityksen videomarkkinointia sosiaalisessa mediassa, keskittyen sisällön luomiseen, jakeluun ja optimointiin. Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää yleisimmin käytetyt sosiaalisen median kanavat, niille tyypilliset ominaispiirteet sekä antaa konkreettisia vinkkejä ja ohjeita, joilla yritykset voivat tehostaa tai jatkojalostaa yrityksensä videomarkkinointia. Työssä on hyödynnetty kirjallisia lähteitä, sekä verkkolähteitä.
Teoriaosuudessa tarkastellaan videomarkkinoinnin historiaa ja digitaalisen markkinoinnin perusteita, sekä osuutta videomarkkinoinnissa. Työssä perehdytään myös yksityiskohtaisemmin markkinointimateriaalin luomisen eri vaiheisiin, kuten ideointiin, käsikirjoittamiseen, kuvaamiseen ja editointiin.
Työn lopuksi korostetaan, että onnistunut videomarkkinointi vaatii yritykseltä kohderyhmän tuntemusta, suunnitelmallisuutta ja selkeitä tavoitteita. Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille hyvän tavan kasvattaa näkyvyyttä, saada lisää asiakkaita, sekä sitouttaa nykyisiä asiakkaita, mutta valtava kilpailu ja jatkuvasti muuttuvat trendit vaativat sopeutumista.
Teoriaosuudessa tarkastellaan videomarkkinoinnin historiaa ja digitaalisen markkinoinnin perusteita, sekä osuutta videomarkkinoinnissa. Työssä perehdytään myös yksityiskohtaisemmin markkinointimateriaalin luomisen eri vaiheisiin, kuten ideointiin, käsikirjoittamiseen, kuvaamiseen ja editointiin.
Työn lopuksi korostetaan, että onnistunut videomarkkinointi vaatii yritykseltä kohderyhmän tuntemusta, suunnitelmallisuutta ja selkeitä tavoitteita. Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille hyvän tavan kasvattaa näkyvyyttä, saada lisää asiakkaita, sekä sitouttaa nykyisiä asiakkaita, mutta valtava kilpailu ja jatkuvasti muuttuvat trendit vaativat sopeutumista.