Truly Nordic: Transforming Finnair's Brand Experience to Improve Customer Satisfaction and Profitability
Koivisto, Suvi (2024)
Koivisto, Suvi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432957
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432957
Tiivistelmä
Tämä oppinäytetyö tutkii, kuinka ainutlaatuiset ja kulttuurillisesti merkitykselliset brändikokemukset voivat parantaa asiakastyytyväisyyttä ja yrityksen kannattavuutta, käyttäen Finnairia tutkimuskohteena. Kasvavan kilpailun ja maailman viimeaikaisten tapahtumien aiheuttamien taloudellisten haasteiden vuoksi, Finnair etsii uusia strategioita parantaakseen asiakastyytyväisyyttä ja brändiuskollisuutta. Työ keskittyykin hyödyntämään kyselytutkimuksesta ja kirjallisuuskatsauksesta havaittuja tärkeitä elementtejä brändikokemuksiin ja kulttuuribrändäykseen liittyen, jotka resonoivat matkustajien kanssa, kuten mukavuus, kestävyys, ja kulttuurinen ainutlaatuisuus.
Näiden analyysien pohjalta työ ehdottaa uutta” Aidosti Pohjoismainen” (Truly Nordic)
brändikonseptia, joka esittelee uusia lennonaikaisia innovaatioita, uniikkeja markkinointikampanjoita sekä luovia tapoja sitouttaa asiakkaita. Tuomalla Pohjoisen inspiroimia elementtejä Finnairin lennonaikaisiin kokemuksiin ja keskittymällä kulttuurillisesti merkitykselliseen brändäykseen lentoyhtiön on mahdollista parantaa brändi-identiteettiään, sekä vahvistaa markkina-asemaansa. Tämä opinnäytetyö korostaa ennen kaikkea brändikokemusten ja asiakasarvojen yhteyden tärkeyttä ja osoittaa, kuinka luovuus, kulttuuribrändäys, ja uudet innovaatiot voivat parantaa sekä asiakastyytyväisyyttä että
taloudellista suorituskykyä.
Näiden analyysien pohjalta työ ehdottaa uutta” Aidosti Pohjoismainen” (Truly Nordic)
brändikonseptia, joka esittelee uusia lennonaikaisia innovaatioita, uniikkeja markkinointikampanjoita sekä luovia tapoja sitouttaa asiakkaita. Tuomalla Pohjoisen inspiroimia elementtejä Finnairin lennonaikaisiin kokemuksiin ja keskittymällä kulttuurillisesti merkitykselliseen brändäykseen lentoyhtiön on mahdollista parantaa brändi-identiteettiään, sekä vahvistaa markkina-asemaansa. Tämä opinnäytetyö korostaa ennen kaikkea brändikokemusten ja asiakasarvojen yhteyden tärkeyttä ja osoittaa, kuinka luovuus, kulttuuribrändäys, ja uudet innovaatiot voivat parantaa sekä asiakastyytyväisyyttä että
taloudellista suorituskykyä.