Palveluyritys Talousharkko Oy toiminnan käynnistäminen
Saarikumpu, Laura (2024)
Saarikumpu, Laura
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432899
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120432899
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli tarkastella uuden palveluyrityksen toiminnan käynnistämistä. Yrityksen tarkoituksena on myydä asiantuntijapalveluna talous- ja velkaneuvontaa. Opinnäytetyössä seurataan yrityksen alkuvaiheen toimia.
Toimien tarkoituksena on markkinoida uutta yritystä ja selkeyttää sen palveluita.
Yritykselle tehtiin kotisivut, jotta asiakas saisi lisää tietoa palvelusta ja voisi ottaa yhteyttä sitä kautta.
Markkinointia tehtiin Instagramissa tekemällä suoria lähetyksiä, mikä toi taloudesta puhumisen helpommaksi ja lähemmäksi asiakasta. Sosiaalisen median alustalle Tiktokkiin tehtiin erilaisia hauskoja videoita taloudesta ja velanhoidosta.
Asiakas haluttiin ottaa mukaan yrityksen palveluiden kehittämiseen ja siinä työkaluna käytettiin kyselytutkimusta.
Lisäksi oman ajanhallinnan suunnittelu otettiin yhdeksi päätehtäväksi, jotta kirjoitustyö saataisiin valmiiksi.
Myös brändin kirkastus oli tarpeen, sillä palveluiden suunnittelu ja markkinointi tarvitsi selkeämpää tietoa siitä mikä yrityksen tarkoitus on. Yrityksen palvelun hinta tarkastettiin kannattavuuden näkökulmasta.
Toimien tarkoituksena on markkinoida uutta yritystä ja selkeyttää sen palveluita.
Yritykselle tehtiin kotisivut, jotta asiakas saisi lisää tietoa palvelusta ja voisi ottaa yhteyttä sitä kautta.
Markkinointia tehtiin Instagramissa tekemällä suoria lähetyksiä, mikä toi taloudesta puhumisen helpommaksi ja lähemmäksi asiakasta. Sosiaalisen median alustalle Tiktokkiin tehtiin erilaisia hauskoja videoita taloudesta ja velanhoidosta.
Asiakas haluttiin ottaa mukaan yrityksen palveluiden kehittämiseen ja siinä työkaluna käytettiin kyselytutkimusta.
Lisäksi oman ajanhallinnan suunnittelu otettiin yhdeksi päätehtäväksi, jotta kirjoitustyö saataisiin valmiiksi.
Myös brändin kirkastus oli tarpeen, sillä palveluiden suunnittelu ja markkinointi tarvitsi selkeämpää tietoa siitä mikä yrityksen tarkoitus on. Yrityksen palvelun hinta tarkastettiin kannattavuuden näkökulmasta.