Aito brändimarkkinointi : brändien autenttisuus ja inhimillisyys sosiaalisessa mediassa
Uusitalo, Erika (2024)
Uusitalo, Erika
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120533326
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120533326
Tiivistelmä
Aitous on nykyisin keskeinen teema brändimarkkinoinnin ja sosiaalisen median konteksteissa. Sosiaalisen median muutokset yhteiskunnan ja teknologian mukana ovat lisänneet kuluttajien odotuksia brändien autenttisuudelle ja inhimillisyydelle. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä aito brändimarkkinointi on sosiaalisessa mediassa ja mitä onnistuneita ratkaisuja brändit ovat soveltaneet orgaanisessa sisällössään.
Tutkimusmenetelminä käytettiin kirjallisuuskatsausta, raportteja ja asiantuntijahaastattelua. Tulokset osoittavat, että aito brändimarkkinointi sosiaalisessa mediassa sisältää monipuolisesti toimintoja, perustuen selkeyteen, rohkeuteen ja läsnäoloon, jotka tuottavat kuluttajalle aitoja kokemuksia.
Aito brändimarkkinointi sosiaalisessa mediassa pyrkii johdonmukaiseen brändin ja arvojen omaiseen sisältöön, joka kohtaa kuluttajat inhimillisesti. Omaperäisyydellä brändit voivat tuottaa ainutlaatuista sisältöä, jonka myötä kuluttajat voivat kokea luottavansa brändiin myös pitkällä aikavälillä. Opinnäytetyö tarjoaa näkökulmia aidon brändimarkkinoinnin merkityksestä ja tehokkaasta toteuttamisesta sosiaalisessa mediassa.
Tutkimusmenetelminä käytettiin kirjallisuuskatsausta, raportteja ja asiantuntijahaastattelua. Tulokset osoittavat, että aito brändimarkkinointi sosiaalisessa mediassa sisältää monipuolisesti toimintoja, perustuen selkeyteen, rohkeuteen ja läsnäoloon, jotka tuottavat kuluttajalle aitoja kokemuksia.
Aito brändimarkkinointi sosiaalisessa mediassa pyrkii johdonmukaiseen brändin ja arvojen omaiseen sisältöön, joka kohtaa kuluttajat inhimillisesti. Omaperäisyydellä brändit voivat tuottaa ainutlaatuista sisältöä, jonka myötä kuluttajat voivat kokea luottavansa brändiin myös pitkällä aikavälillä. Opinnäytetyö tarjoaa näkökulmia aidon brändimarkkinoinnin merkityksestä ja tehokkaasta toteuttamisesta sosiaalisessa mediassa.