Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram markkinointivälineenä - Opas ravintola-alan pienyrityksille

Sillman, Taija (2024)

Avaa tiedosto
Sillman_Taija.pdf (2.114Mt)
Lataukset: 


Sillman, Taija
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120633487
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on alusta, jossa jaetaan omaa arkipäivää ja pidetään yhteyttä ihmisiin. Instagram on noussut alustoista suosituimpien joukkoon. Vietämme sovelluksissa useampia minuutteja päivittäin. Jaamme omaa elämää, seurataan muiden elämää ja tutkitaan uusia trendejä sekä yrityksiä alustalla. Instagram on noussut tärkeäksi markkinointivälineeksi yrityksille ja tästä syystä koettiin tärkeäksi kehittää opas.

Tämän toiminnallisen työn tavoitteena on tuottaa visuaalinen opas ravintola-alan pienyrityksille siitä, kuinka hyödyntää Instagramia markkinointivälineenä. Opas sopii yrittäjille, jotka tuntevat Instagramin perusteet, mutta eivät ole ennen käyttäneet Instagramia markkinointitarpeeseen ja haluavat tuottaa markkinointia itsenäisesti yritykselle. Työ käynnistettiin, koska markkinoinnilla on tärkeä rooli yrityksen tuloksessa. Markkinointi lisää yrityksen tunnettavuutta, auttaa luomaan brändiä sekä tuo uusia asiakkaita ja kontakteja.

Työn tietoperustassa kerrotaan yleisesti sosiaalisesta mediasta sekä sen kanavista, Tutustutaan enemmän Instagramiin ja sen mahdollisuuksiin markkinointivälineenä. Kerrotaan sosiaalisen median haitat sekä hyödyt yritykselle, kuinka tehdään yrityksen profiilista visuaalisesti huomiota herättävä, millaista sisältöä kannattaa julkaista ja kuinka mitata onnistumista dataa analysoimalla. Näiden tuloksena syntyi visuaalinen opas sähköisessä muodossa.

Työssä ei ollut erillistä toimeksiantajaa, vaan työn laatu ja toimivuus mitattiin kyselyllä. Visuaalinen opas lähetettiin kolmelle ravintola-alan yrittäjälle, jotka lukivat oppaan ja kertoivat oman mielipiteensä oppaasta ja siitä, onko oppaalle tarvetta todellisuudessa. Kysely tuotti positiivisia tulok-sia. Vastanneet olivat sitä mieltä, että opas on toteutettu selkeästi ja johdonmukaisesti. Oppaalle olisi käyttöä, sillä markkinointi sosiaalisessa mediassa on yrityksille tärkeää ja opas auttaisi kaikkia aloittamaan markkinoinnin Instagramissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste