Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändikäsikirja porvoolaiselle naisten jalkapallojoukkueelle

Lind, Saga (2024)

 
Avaa tiedosto
Lind_Saga.pdf (4.167Mt)
Lataukset: 


Lind, Saga
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120833657
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella uusi brändi-identiteetti ja graafinen ohjeisto porvoolaiselle naisten jalkapallojoukkueelle, joka irtaantui emoseurastaan FC Futurasta omaksi seurakseen. Brändikäsikirjan avulla uusi seura sai uuden visuaalisen ilmeen ja brändi-identiteetin. Brändikäsikirjaa hyödynnetään markkinoinnissa ja viestinnässä.

Työn tarkoituksena oli suunnitella uudelle seuralle yhtenäinen, kiinnostava ja kilpailijoista erottuva brändi-ilme. Uudella brändi-ilmeellä toimeksiantaja tavoittelee uusia pelaajia, taloudellista tukea sekä lisää kannattajia. Brändikäsikirja sisältää seuran mission, vision, arvot, ydinsanoman, uudet visuaaliset elementit ja ohjeistuksen niiden käytöstä sekä viestinnällisen äänensävyn. Työn kes-kiössä on kuitenkin graafinen ohjeistus ja graafisten elementtien suunnittelu.

Opinnäytetyön tietoperusta keskittyy brändin rakentamiseen, sen keskeisiin käsitteisiin ja eri graafisten elementtien merkitykseen. Brändin rakentamista tarkastellaan sekä yleisellä tasolla, että urheilu seuran näkökulmasta. Hyödynnän Kevin Lane Kellerin brändipyramidi mallia keskeisenä lähteenä brändin rakentamista käsittelevässä teoriaosuudessa, sillä se keskittyy tarkastelemaan brändin rakentamista asiakaslähtöisestä näkökulmasta. Tämän jälkeen tietoperustassa syvennytään erilaisten visuaalisten elementtien merkitykseen ja siihen, mitä elementtien suunnittelussa tulee huomioida, jotta brändistä rakentuu vakuuttava ja erottuva.

Työn toiminnallisessa osuudessa esittelen brändikäsikirjan rakentumista. Toiminnallinen osuus alkaa toimeksiantajan haastattelulla ja vertailemalla muita brändikäsikirjoja. Esittelen kaikki suunnittelemani elementit ja perustelen tekemiäni valintojani pohjaten niitä keräämääni tietoperustaan ja toimeksiantajan toiveisiin.

Raportin lopussa pohdin ja arvioin koko opinnäytetyö prosessia, omaa työskentelyäni ja keskeisiä havaintojani. Arvioin omaa oppimistani ja kehittymistäni prosessin aikana ja käyn läpi kehitysehdotuksia ja jatkotoimenpiteitä. Toimeksianto työlle saatiin toukokuussa 2024 ja opinnäytetyö saatiin päätökseen marraskuussa 2024.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste