Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Bränditutkimus Ikaalisten Matkatoimistolle

Yli-Kärkelä, Sara (2024)

 
Avaa tiedosto
ylikarkela_sara.pdf (695.9Kt)
Lataukset: 


Yli-Kärkelä, Sara
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120633578
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on osa Satakunnan ammattikorkeakoulun liiketalouden tutkinto-ohjelmaa. Toimeksiantajana toimii Ikaalisten Matkatoimisto Oy, nykyisin arkikielessä IMT, joka kävi läpi brändiuudistuksen tammikuussa 2023.

Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia mielikuvia tamperelaisilla on IMT:n brändiuudistuksesta sekä parantaako uudistus yrityksen brändi-imagoa ja onko se linjassa yrityksen brändi-identiteetin kanssa.

Tutkimuksen suorittamiseen käytettiin brändikyselyä sekä IMT:n henkilökunnan lausuntoja heidän brändistään. Tutkimuksen tarkoitus on tuottaa IMT:lle tutkimustietoa markkinointitarkoituksiin heidän potentiaalisesta kohderyhmästään Tampereella.

Brändikyselyllä kartoitettiin tamperelaisten mielikuvia ja tietämystä IMT:n uudistuneesta brändistä. Kyselyn kannustimena toimi lahjakorttiarvonta vastanneiden kesken. Kyselylomake oli avoinna 29.9.-18.10.2024 ja vastauksia kertyi 72 kappaletta.

Brändikyselyssä tutkimusmenetelmänä käytettiin sekä määrällisiä että laadullisia menetelmiä, painottaen kuitenkin määrällisiä menetelmiä.

Teoreettinen viitekehys koostuu brändiä ja markkinointia tutkivasta kirjallisuudesta.

Tutkimustulosten mukaan tutkimukseen osallistuneet tamperelaiset pitävät muutosta positiivisena tai se tuli heille uutena tietona. He mieltävät yrityksen pitkäaikaiseksi matkailualan toimijaksi, sujuvaksi, luotettavaksi ja osan mielestä myös tuntemattomaksi yritykseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste